به گزارش «نود اقتصادی» رئیس‌جمهور در پیام نوروزی سال ١٤٠٣: اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند و همراهی شما مردم شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونقِ بیشترِ تولید و اقتصاد، کاهشِ بیشترِ نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم است.

رشد اقتصادی در مجموع در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد مرکز آمار، حداقل ۶ درصد خواهد بود. الان سه سال متوالی است که کشور، رشدهای بالای ۴ درصد را تجربه می‌کند و این در حالی است که میانگین رشد اقتصادی در دهه ۹۰، کمتر از یک درصد بوده است.

تورم، در مسیر نزولی قرار گرفت، تورم نقطه به نقطه، از حدود ۵۵ درصد در ابتدای امسال به ۳۵ درصد در ماه پایانی کاهش یافت و تورم کل، چیزی حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

نرخ بیکاری در پاییز ۱۴۰۲، کاهش کم سابقه‌ای داشت و به کانال ۷ درصد وارد شد و نرخ بیکاری کل سال هم از سال ۱۴۰۱ کمتر خواهد شد.

حجم سرمایه‌گذاری خارجی، در این دولت، ۱۱ میلیارد دلار بوده، آن هم سرمایه‌گذاری قطعی، نه فقط روی کاغذ. در همین راستا قراردادهای چندین میلیارد دلاری نفت و گاز در همین روزها منعقد شد، سال گذشته سال شکوفایی ایران در سازمان‌های بین‌المللی مثل بریکس و شانگهای بود.

مسئله مسکن، در ابتدای این دولت، تبدیل به یک گره شده بود. بعد از رفت و آمد چند دولت، هنوز ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر، تحویل داده نشده بود و تعهدی برای دولت بود. امروز بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در کشور، در حال ساخت است. نیمی از مسکن‌های مهر به مردم تحویل شده است و نیمی دیگر در دست اقدام است.

اطمینان می‌دهم با توکل به خداوند قادر متعال و همراهی شما مردم عزیز و شریف، سال ۱۴۰۳ سال رونق بیشتر تولید و اقتصاد، کاهش بیشتر نرخ تورّم و خدمت‌رسانی گسترده به مردم عزیز خواهد بود.