به گزارش «نود اقتصادی» با امضای این تفاهم نامه، زمینه برای بهره مندی صنعت بیمه ایران از کارکردها و کاربردهای اعتبارسنجی فراهم شد.
مفاد این تفاهم نامه در سه محور شامل ارسال اطلاعات شرکتهای بیمه از سوی بیمه مرکزی به شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران و ارائه خدمات مشاوره، تولید انواع مدلهای امتیاز اعتباری صنعت بیمه و محاسبه انواع ریسک از طرف شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ، خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: ایجاد بستری برای اعتبارسنجی مشتریان صنعت بیمه در مرحله نخست و سپس رتبه بندی شرکتهای بیمه، اهمیت بالایی دارد.
آقای استادهاشمی افزود: با اجرای اعتبارسنجی در صنعت بیمه، بسیاری از فعالیتهای شرکتهای مرتبط، تسهیل می شود.
او ادامه داد: از راهنمایی ها و مشاوره های شرکت رتبه بندی اعتباری ایران در تولید مدلهای مختلف امتیاز اعتباری ویژه بیمه استفاده می کنیم.
مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران نیز در این مراسم اعلام کرد: این تفاهم نامه شروع ارزشمندی برای ورود صنعت بیمه ایران به عرصه اعتبارسنجی است.
آقای قاسم پور افزود: با طراحی مدل های ویژه صنعت بیمه می توان ریسک مشتریان در جهت منعطف کردن نرخ انواع بیمه نامه ها را محاسبه کرد.
او در پایان گفت: استفاده صنایع مختلف از اعتبارسنجی در دنیا از 200 سال قبل آغاز شده و اکنون بزرگترین مصرف کننده اعتبارسنجی در جهان،  صنعت بیمه است.