به گزارش «نود اقتصادی» محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح جلسه عصر امروز سه شنبه ( 21آذرماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در جلسه عصر امروز کمیسیون با حضور دهقان، دبیر اجرایی شورای توسعه سواحل مکران  بررسی شد.

نماینده «کرمان و راور» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کارگروه تخصصی «لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران» در جلسه فوق بیان کرد:در این جلسه نمایندگان مرکز پژوهش‌ها و سایر دستگاه های ذی ربط نقطه نظرات خود را درباره این اساسنامه ارائه کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی ابهامات و اشکالات لایحه فوق تاکید کرد: نمایندگان مناطق مربوطه در هرمزگان و سیستان و بلوچستان و همچنین دستگاه های اجرایی دولت دغدغه هایی درباره لایحه فوق داشتند.

پور ابراهیمی در ادامه با اشاره به گزارش دهقان، درباره لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان مناطق مذکور اعم از معین الدین سعیدی و ناصر درخشان به ایراد نقطه نظرات خود درباره لایحه فوق پرداختند و تاکید داشتند که باید مباحث منطقه ای در این لایحه لحاظ شود.

وی تاکید کرد: نهایتا مقرر شد کلیه اسناد پشتیبان و مطالعاتی مربوطه به اساسنامه فوق حداکثر تا شنبه هفته آینده به کمیسیون ارائه شود. همچنین مقرر شد اظهارنظر دستگاه ها درباره متن لایحه فوق تا پایان هفته بعد، اخذ و مرکز پژوهش ها کلیه این اطلاعات را در قالب یک بسته جمع بندی و ارائه کند. همچنین مقرر شد تا ظرف 2 هفته آینده جمع بندی صورت گرفته در کارگروه تخصصی مورد بحث  و بررسی قرار گیرد و نهایتا کارگروه مربوطه گزارش خود را برای کمیسیون آماده و ارائه کند.

پور ابراهیمی در پایان یادآور شد؛ توسعه سواحل مکران اولویت ما در جنوب شرق ایران خواهد بود.