به گزارش «نود اقتصادی» گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به خبر «نود اقتصادی» نوشت: مدیرمسئول محترم سایت نوداقتصادی
با سلام و احترام؛
پیرو انتشار مطلبی با عنوان "عجایب لیزینگ‌بازی در زیرمجموعه‌ گروه سایپا" که در روز چهارشنبه 24/08/1402 در خروجی سایت نوداقتصادی قرار گرفته است، توضیح شرکت لیزینگ رایان سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.
به استناد ماده 129 لایحه اصلاحی قسمتی از قانون تجارت اعلام می‌شود که اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت و موسسات و شرکت‌هایی که اعضای هیات مدیره و یا مدیرعامل شرکت هستند،‌نمی‌توانند بدون اجازه هیات مدیره در معاملات شرکت به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم طرف معامله واقع یا سهیم شوند و در صورت انجام نیز باید به اطلاع بازرس رسیده شود. لذا در مورد پرداخت تسهیلات مزبور هیچکدام از اعضای هیات مدیره شرکت لیزینگ رایان سایپا در شرکت طرف قرارداد عضویت نداشته و دریافت‌کننده تسهیلات نبوده‌اند.  
همچنین با توجه به ماهیت شرکت لیزینگ،‌شرکت شاخص تجارت رامون درخواست دریافت تسهیلات بابت خرید تجهیزات کرده است که بر این اساس در ارکان شرکت مطرح و پس از طی‌شدن مراحل قانونی و اعتبارسنجی در قبال اخذ تضامین ملکی (220 درصد مبلغ تسهیلات) و چک تضمین ( 150 درصد مبلغ تسهیلات) در برابر ضوابط بانک مرکزی و لیزینگ به شرکت یاد شده پرداخت شده است.
لازم به ذکر است که شرکت لیزینگ رایان سایپا با اقدامات انجام شده نسبت به سال قبل رشد بسیار خوبی از نظر درآمد و کاهش عدم پرداخت‌ مطالبات داشته‌است.


شرکت لیزینگ رایان سایپا