مسعود دانشمند عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص رای شورای عالی نظارت مبنی بر ابطال انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و برکناری سلاح ورزی اظهار کرد: شورای عالی نظارت بالاترین رکن اتاق بازرگانی است که انجمن نظارت و هیات نظارت بر انتخابات اتاق با نظر این شورا انتخاب می‌شود.

وی افزود:حال انتخابات برگزار شده و شورای عالی نظارت آن را تایید نکرده است. در این شرایط تقابل اتاق بازرگانی با دولت به نفع بخش خصوصی نیست. فشار رسانه‌ای که عده‌ای در رسانه‌ها برای حمایت از سلاح ورزی مطرح می‌کنند در نهایت منجر به تضعیف جایگاه اتاق بازرگانی می‌شود.

دانشمند بیان کرد: دولت می‌تواند با تشکیل اتاق‌های کشاورزی، معدن و صنعت جداگانه اتاق بازرگانی را تضعیف کرده و عضویت اتاق بازرگانی را در شوراهای عالی لغو کند. بازنده این اتفاقات بخش خصوصی و اتاق بازرگانی است.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: بنده برای آقای سلاح ورزی احترام قائل هستم ولی امروز حراست از کیان اتاق و بخش خصوصی ایجاب می‌کند که اتاق بازرگانی با دولت تعامل و تفاهم کند و به نظر شورای عالی نظارت تمکین کند. بهتر است که رئیس فعلی اتاق گامی در جهت حفاظت از حریم بخش خصوصی بردارد و با دولت تقابل نکند.