به گزارش «نود اقتصادی» مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه در اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی، گفت: همراهی و حمایت نمایندگان مجلس از ارکان بازار سرمایه قابل تقدیر است. قوانین بازار سرمایه با همکاری کمیسیون اقتصادی در حال بررسی و اصلاح است.

نیازمند حضور شرکت‌های قوی بویژه بخش خصوصی در بازار سرمایه هستیم. باید از بخش خصوصی در توسعه اقتصادی استفاده کنیم که یکی از مولفه های آن، حضور فعال این بخش در اقتصاد و بازار سرمایه است.

رسالت اصلی بازار سرمایه، تامین مالی صنایع و بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاری است. وقتش شرکتی در بورس پذیرش می‌شود چندین میلیون سهامدار خرد در مالکیت شرکت‌ها سهیم می‌شوند، بنابراین باید از حقوق منافع سهامداران حفاظت کنیم. 

اقتصاد و بازار سرمایه نیازمند پیش‌بینی‌پذیری است. گاهی با تصمیمات نادرست، تمامی محاسبات شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران لطمه می‌بیند. فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نیازمند ثبات در تصمیمات و قوانین هستند.

سفرهای استانی با حضور مدیران ارکان بازار سرمایه، ایجاد پل ارتباطی میان بنگاه‌ها و بازار سرمایه است و مسیر ویژه‌ای برای افزایش سهم اقتصاد و بنگاه‌ها از بازار سرمایه باز خواهد کرد.