بهزاد آقالو: روز گذشته خبر برکناری علی رستمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستا به دلیل بی‌ثباتی، اختلاف و ناهماهنگی میان مدیران شستا، تأمین اجتماعی و وزارت کار در یک کانال تلگرامی منتشر و در فضای مجازی بازنشر شد.

از صبح امروز خبرنگاران «نود اقتصادی» با هدف اطلاع از صحت ماجرا با مدیران عالی‌رتبه وزارت کار تماس گرفتند که اتفاقا دو نفر از آنها،‌ خیلی مطمئن و موثق اعلام کردند که برکناری یا استعفای رستمی از شستا توطئه و شایعه پردازی عده‌ای است!

اتفاقا خبرنگار «نود اقتصادی» به سراغ علی رستمی هم رفت و او نیز در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» خبر برکناری یا استعفای خودش را با قطعیت شایعه خواند و عنوان کرد که از صبح امروز مثل روزهای گذشته با جدیت کار خودش را در شستا آغاز کرده است و خبر برکناری یا استعفایش شایعه‌ای بیش نیست. در حالی که تقریبا در همان ساعات، انتشار تصاویری از معارفه رستمی بعنوان مدیرعامل جدید شرکت مس ایران از دروغگویی او و بی‌اطلاعی مدیران وزارت کار از تحولات رخ داده در شستا خبر می‌داد!

جالب اینجاست که دقایقی پیش رستمی با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرده و گفته "امروز عصر از سوی رییس هیات عامل ایمیدرو (سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران) به من تکلیف شد که سرپرست شرکت ملی صنایع مس ایران شوم"

ماجرای برکناری یکباره مدیرعامل شستا و تکذیب مدیران عالی‌رتبه وزارتخانه از انفعال شدید سیستم پاسخگویی وزارت کار و خصوصا ناتوانی مدیران روابط عمومی وزارت کار، شستا و تأمین اجتماعی در پاسخگویی به رسانه‌ها و افکار عمومی خبر می‌دهد!

همچنین شستا بعنوان بزرگ‌ترین هلدینگ سرمایه‌گذاری کشور با اموال بازنشستگان تأمین اجتماعی اداره می‌شود اما بی‌ثباتی و بی‌انضباطی شدید در این مجموعه و اتفاقات اخیر نشان می‌دهد اختیار شستا به کلی از دست مدیران سازمان تامین اجتماعی خارج شده است و این رفت و آمدهای بدون هدف و منطق شستا را به شدت ضعیف‌تر از قبل خواهد کرد!