اخبار شرکتها-براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏و کار بخش تعاون ایران در پاییز ۱۴۰۰ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۵۶ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان می‌دهد بصورت بسیار جزئی شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته (رقم شاخص “پایش تابستان ۱۴۰۰″،   ۵.۴        می باشد) بدتر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، همچنان وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون، مطلوب نیست.

بررسی های آماری نشان داد نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰، غیرقابل پیش ‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها،  بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب وکار و موانع در فرایندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب وکار در دستگاه‌های اجرایی بوده است.

همچنین مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰ به ترتیب شامل  نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار،  محدودیت‌ دسترسی به آب و محدودیت دسترسی به حامل های انرژی (برق، گاز، گازوئیل و…) بوده است.

برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش  تعاون حاکی از آن بود که استان های یزد، زنجان و گیلان به ترتیب بهترین محیط کسب و کار استان های بوشهر، گلستان و لرستان به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشته اند. یادآور میشود برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش  تعاون در بخش های عمده اقتصادی شامل خدمات به عنوان بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار بوده است و براساس رشته فعالیت ها آمارها نشان داد  فعالیت های مالی و بیمه  بهترین محیط کسب و کار و فعالیت های تولید صنعتی (ساخت)، بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.