موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: هرگونه پرداخت به دهک‌های مختلف به صورت یارانه باید به تصویب مجلس برسد.

وی بیان کرد: اگر پرداخت‌ها از محل قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد شامل استقراض از بانک مرکزی و افزایش پایه پولی نمی شود. پرداختی هم که اخیرا در شب ۲۲ بهمن برای ۴ دهک انجام شده، شامل همین موضوع بوده و طبق اعلام دولت از محل هدفمندی بوده است.

این نماینده‌ی سابق مجلس افزود: در دولت آقای روحانی که بنده هم در مجلس حضور داشتم، تصویب کردیم که دولت هر سه ماه یک بار مبلغی را به صورت کالایی به ۴ دهک پایینی جامعه بدهد. اما آقای روحانی این مبلغ را فقط به کارمندان دولت دادند.

موسی الرضا ثروتی گفت: بنده خودم در دیدار نمایندگان خراسان با رئیس جمهور سابق از ایشان در این زمینه سوال کردم که آقای روحانی گفتند که یارانه را به پیشنهاد وزرا به کارمندان دولت دادیم.

وی افزود: بعد از اعتراض گروه‌های کارگری، این یارانه یک دوره هم به کارگران داده شد و بعد از آن هرگز این قانون مجلس در مورد پرداخت یارانه به چهار دهک پایینی اجرا نشد. حالا اتفاقی که اخیرا در شب ۲۲ بهمن اتفاق افتاده، به نوعی اجرای همین قانون و از محل هدفمندی یارانه‌ها بوده است.