به گزارش «نود اقتصادی»، شرکت ملی نفت ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای رفع ابهام ملت شریف ایران در خصوص عوامل مؤثر بر افزایش صادرات نفت ایران و درآمدهای ناشی از آن توضیحاتی در خصوص کلیات شیوه معامله در بازارهای جهانی نفت ارائه می‌شود که امید است در اقناع مخاطب مؤثر واقع شود.

پیش از هر چیز لازم است توجه داشت که امروزه در بازارهای بین‌المللی انرژی تنها از یک روش و یا یک مدل بازاریابی استفاده نمی‌شود. 

بازاریابی برای فروش نفت در جهان اشکال متفاوتی به خود گرفته و بر همین اساس در چند ماه اخیر شرکت ملی نفت ایران تمرکز ویژه‌ای بر شیوه‌های نوین بازاریابی داشته که در افزایش سهم صادرات نفتی ایران مؤثر بوده است.

به عنوان نمونه می‌توان از احیای برخی بازارهای ازدست‌رفته طی دوران تحریم یاد کرد که به دلایل متعدد امکان افشای نام آنها در شرایط فعلی وجود ندارد.

▪️موضوع دیگری که در فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از آن مؤثر بوده استفاده از تمام ظرفیت‌ها، ازجمله ظرفیت بخش خصوصی است که با وجود تعاملات محدود و خارج از روال دولتی، نقش مؤثری در فروش نفت ایران داشته و دارند.

▪️از سوی دیگر، فروش بخش مهمی از ذخایر نفت روی آب ایران و ثبت رکورد صادرات پس از تحریم‌ها که آمار آن در مدیریت بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران موجود بوده و مورد تحلیل نهادهای نظارتی و مورد تأیید گزارش‌های بانک مرکزی قرار گرفته است، گویای صحت و درستی اظهارات مطرح‌شده از سوی رئیس‌جمهور محترم و مقام عالی وزارت نفت است.