دکتر مهدی زریباف، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: همراه با سایر اقتصاددانان، دیروز جلسه خوب و مفیدی را با رئیس‌جمهور داشتیم.

وی بیان کرد: جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان به  موضوع حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی اختصاص داشت و نظر اقتصاددانان در این زمینه بیان شد. در این جلسه اقتصاددانان به سه گروه تقسیم شدند: موافقان حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی و حامیان بازار آزاد، مخالفان حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی یعنی امثال بنده و موافقان مشروط حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی در این جلسه نظرات خود را مطرح کردند.

زریباف گفت: تیم اقتصادی آقای رئیسی به لحاظ نظری یکدست فکر نمی‌کنند اما در موضوع حذف ارز ۴۲٠٠ با یکدیگر هم‌نظر شده‌اند تا با حذف این ارز فشار روی دولت کم شود.

این اقتصاددان بیان کرد: من معتقدم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این فشار به مردم منتقل خواهد شد. دولت می‌گوید دیگر ارزی برای تأمین ۴۲٠٠ تومانی ندارد که دلیل قانع‌کننده‌ای نیست و در صورت حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی باید ارز آزاد را نیز تأمین کند.

زریباف گفت: کم و بیش می‌شود گفت وقت اظهار نظر برای اقتصاددانان در جلسه کم بود و بعضا کسانی به این جلسه دعوت شده بودند که خودشان از بانیان وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور هستند و حضورشان در جلسه چندان مفید نبود.