به گزارش «نود اقتصادی»، حمید میرمعینی کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: امروز شاهد ریزش ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحدی در شاخص کل بودیم که عمدتا متاثر از ترس از آینده، ترس از اثرگذاری شیوع ویروس کرونا بر روی اقتصاد جهانی و احتمال بر جای گذاشتن آثار مالی و اقتصادی شدید در اقتصاد کشور است که می‌تواند به تبع افت اقتصاد جهانی یا تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی در داخل کشور باشد.

وی بیان کرد: تعادل به معنای آن است که عرضه و تقاضا در نقطه بهینه قیمتی به یکدیگر برسند و این تعادل تا زمانی که عرضه کننده کم نشود و تقاضا وجود نداشته باشد اتفاق نمی‌افتد.

میرمعینی گفت: تقاضا زمانی وارد می‌شود که قیمت همچنان جذاب باشد و عرضه زمانی کمتر می‌شود که به سقف قیمتی رسیده باشد. بنابراین تعادل را بازار تعیین می‌کند و با حرف نمی‌توان در بازار سرمایه ثبات ایجاد کرد.

وی افزود: معتقدم تا زمانی که دولت و مسئولان اقتصادی بسته حمایتی برای بازار سرمایه در این شرایط تعریف نکنند ریزش‌ها عمیق‌تر و شدیدتر خواهد بود. در تمام دنیا شاهد این هستیم که دولت‌ها برای حمایت از بورس‌ها بسته حمایتی و محرک تعریف کرده‌اند ما هم از دولت که همواره سیاست انتقال نقدینگی به بازار سرمایه را پیش رو داشت انتظار داریم که بسته حمایتی برای تقویت بازار تعریف کند.