به گزارش «نود اقتصادی»، نبی‌الله خون‌میرزایی، رییس سازمان شیلات ایران، با اشاره به اینکه رایزنی سازمان شیلات ایران با وزارتخانه های نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور درباره در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای صیادان نتیجه داد، افزود: در رایزنی‌ها و مکاتباتی که انجام شد، توجیهات فنی سهمیه‌ بنزین صیادان را یادآور شدیم.

خون‌میرزایی اظهارداشت: در این مذاکرات به سهمیه‌بندی قبلی بنزین برای قایق‌های صیادی، مصرف سوخت این قایق‌ها، نظرات فائو در این زمینه، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی و روزهای دریاروی اشاره کردیم و متوجه شدیم که مسئولان تصمیم‌گیر در این زمینه پیشتر نسبت به این دلایل فنی آگاهی نداشتند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در سهمیه‌بندی بنزین نیز دیدگاه سازمان شیلات را جویا نشده بودند، گفت: به همین دلیل نیز وارد رایزنی با شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران به نمایندگی از وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه شدیم و مقرر شد در این زمینه بازنگری‌های لازم صورت گیرد که در نتیجه این بازنگری‌ و براساس مصوبه جلسه اخیری که در این زمینه برگزار شد، مقرر شد سهمیه بنزین قایق‌های صیادی یک هزار و  ۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شود.

به گفته وی، در مرحله دوم، نرخ سوخت با مبلغ یک هزارو ۵۰۰ تومان در هر لیتر در نظر گرفته شده است و اکنون این مصوبه روند اجرایی خود را می‌گذراند.