به گزارش «نود اقتصادی»، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی دولت با تأکید بر اینکه شماره موبایل سرپرستان خانوار برای اعلام نیاز حمایت معیشتی حتما باید به نام شخص سرپرست خانوار باشد و از شماره موبایل شخص دیگری نمی توانند اعتراض خود را ثبت کنند، گفت: برای احراز هویت قطعا شماره ملی ارسالی از کد دستوری اعلام شده باید با شماره تلفن سرپرست خانوار تطبیق داده شود و در صورتی اعتراض مورد پذیرش قرار می گیرد که کد ملی با شماره موبایل سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ممکن است برخی سرپرستان خانوار در مناطق دورافتاده دارای تلفن همراه نباشند، گفت: بر اساس آمارها تعداد سیم کارت های فعال کشور بیش از جمعیت کشور است و قطعا هر فردی موبایل دارد.

میرزایی ادامه داد: سرپرستان خانواری که خود را مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت می دانند، از امروز و پس از راه اندازی سامانه کد دستوری، به مدت ۱۰ روز فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند و پس از ثبت اعتراض تا ۲۴ ساعت نتیجه بررسی از طریق پیامک اعلام خواهد شد. همچنین در کمتر از یک ماه اینکه خانوار معترض مشمول حمایت معیشتی می شود یا خیر تعیین تکلیف خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید: