به گزارش «نود اقتصادی» وزیر جدید صنعت هم همانند همه مسوولان این کشور اهل فرافکنی است. صحبت‌های نامفهوم رضا رحمانی در مورد چالش‌های بزرگ اقتصاد کشور نظیر گرانی کالاهای اساسی، روند تخصیص ارز، توقف صادرات، مشکلات تامین مواد اولیه، ثبت سفارش واردات و… روز گذشته جوی را در اتاق بازرگانی حاکم کرد که بسیاری از فعالان اقتصادی به نشانه اعتراض، جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران را حین صحبت‌های وزیر ترک کردند.

فعالان اقتصادی بخش خصوصی از دولت گلایه دارند و معتقدند دولت در شرایط سخت تحریم آنها را تنها گذاشته است. اگرچه این روزها دولتمردان در نشست‌های گوناگون از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف دفاع می‌کنند اما واقعیت این است که در شرایط فعلی، بازار، تجارت و اقتصاد کشور با آشفتگی‌های عجیبی روبه‌رو است. از این رو کارشناسان منشأ اصلی چالش‌های پیش روی تجار و مشکلات معیشتی مردم را عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت می‌دانند و معتقدند دولت نمی‌تواند با ادامه سیاست‌های خلق‌الساعه فعلی، کشور را جلو ببرد.

در حالی گرانی کالاهای اساسی و مایحتاج مورد نیاز مردم این روزها ادامه‌دار شده که با روی کار آمدن وزیر جدید صنعت در این وزارتخانه نه تنها تغییر مثبتی در شرایط بازار ایجاد نشده بلکه با افزایش قیمت‌های جدید در بازار مواد غذایی و خودرو مشکل خرید و فروش در این بازارها را به اوج خود رسانده است.

محمدصابر نیک نام