محمد علی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفت و گو با خبرنگار «نود اقتصادی» با اشاره به انتشار آمار ایجاد یک میلیون شغل در 9 ماه اخیر گفت: آن چیزی که دولت به عنوان ایجاد شغل بیان می‌کند آمارهای تامین اجتماعی است و طبق تعریف، سازمان تامین اجتماعی کسانی را که از یک روز تا یک ماه هم بیمه شده باشند به حساب بیمه اجباری تامین اجتماعی می‌گذارد و شاغل محسوب می‌کند.

وی افزود: این قبیل آمارها به دلایل مختلف واقعی نیست. از یک طرف نمی‌توان مطمئن بود که این مشاغل از سوی دولت ایجاد شده باشد و از سوی دیگر در این آمارها تعداد افرادی که در طول سال از بیمه خارج می شوند و بیمه خود را قطع می کنند لحاظ نمی شود و این یک نقص است.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: یک زمانی بحثی از سوی دولت مطرح شد که با تاسیس سامانه ثبت، اسامی متقاضیان، شغل و تعداد افراد ورودی و خروجی از بازار کار در نظر گرفته شود و با توجه به این آمار، تعداد افراد شاغل اعلام شود، اما تاکنون متاسفانه اجرایی نشده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مردم واقعیت را می بینند و وقتی با آمارهای اعلامی مقایسه می کنند ذهنیت منفی پیدا می کنند و اعتماد مردم نسبت به مراجع رسمی آمار سلب می شود، بنابراین اعلام تعداد مشاغل جدید از طریق حجم تسهیلات و بیمه شدگان تامین اجتماعی صحیح نیست.