پرویز حسابی در گفتگو با «نود اقتصادی» و در رابطه با رقم مطرح شده از سوی معاون وزیر اقتصاد در رابطه با جذب 14 میلیارد دلاری سرمایه خارجی گفت: رقم مطرح شده از سوی آقای خزاعی درست و تأیید شده نیست و مشخص نیست که منظور ایشان در رابطه با سرمایه گذاری در چه جاهایی بوده است؟

وی افزود: سرمایه گذاری باید در بخش خصوصی باشد و جذب سرمایه برای بخش دولتی که سرمایه‌گذاری محسوب نمی‌شود زیرا سرمایه‌گذاری در بخش دولتی، اصلا سرمایه‌گذاری به حساب نمی‌آید.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: در بخش خصوصی هم که به هیچ عنوان این رقم سرمایه گذاری جذب نشده است، زیرا قطعا با جذب سرمایه قراردادها ثبت می‌شود، سوئیفت باید باشد و ماشین آلات از سوی گمرک وارد شود و این‌ها نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری در بخش خارجی است.

وی تصریح کرد: چنان چه در عدد اعلام شده توتال مد نظر بوده است که باید گفت این موضوع اصلا سرمایه‌گذاری به حساب نمی آید. بنابراین خزاعی توضیح دهد رقم 14 میلیارد دلار را ازکجا آورده است؟

حسابی با بیان این مطلب که گاهی برای خوش‌آیند بودن صحبت‌هایی گفته می‌شود که دلیلش را هم نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: این موضوع من را به یاد صحبتی که پس از برجام در مورد گشایش 1000 ال سی مطرح شد انداخت، باید در رابطه با ارقامی که اعلام می‌کنند توضیح دهند و صحبت خود را شفاف کنند.