پرویز حسابی عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین» در رابطه با عملکرد دولت درباره بخش خصوصی و صنعت بیان داشت: وضع اقتصادی روز به روز نه تنها بهتر که بدتر می شود و بنگاه های بخش اقتصادی دچار بحران شده و یک به یک در حال تعطیل شدن و ورشکستگی هستند.

وی افزود: دولت وزیران ضعیفی را در حوزه اقتصادی بر سر کار گماشته و آن ها نیز بالتبع آن افراد ضعیف تر از خود را بر سر کار می آورند و همین می شود که اوضاع بازار روز به روز در کشور بدتر از گذشته شده و بخش خصوصی را نیز گرفتار می کنند و آن ها مجبور هستند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارند.

حسابی اضافه کرد: اوضاع تولید آن چنان آشفته شده است که کارخانجات حتی توان خرید مواد اولیه و پرداخت حقوق به کارگران خود را ندارند و با سیلی صورت خود را نگه می دارند و این در حالی است که دولت هیچ گونه حمایتی از بخش خصوصی نمی کند . همین آشفتگی موجب شده تا برخی افراد برای جبران خسارت هایشان از فروش خود زده و کم فروشی کنند.

عضو اتاق بازرگانی گفت: توقع حمایت خاصی هم نداریم حداقل قوانین دست و پا گیر را از جلوی پای فعالان این حوزه برداشته و دخالت مستقیم در بخش خصوصی نداشته باشند.

وی در رابطه با رکود در بازار تصریح کرد: به هیچ عنوان از رکود خارج نشده ایم و اگر تورم هم پایین آمده به خاطر همین رکود عمیقی است که در بازار وجود دارد زیرا تقاضایی از سوی بازار صورت نمی گیرد و دلیلش نیز ناتوانی مردم و پایین آمدن قدرت خرید آن ها است.

حسابی در پایان خاطرنشان کرد: چنان چه با سیاست های موجود پیش برویم و تغییری ایجاد نکنیم حداقل تا 6 ماه دیگر اوضاع نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه روز به روز بدتر  می‌شود.