مدیر عامل شرکت بیمه آرمان با انتقاد شدید از خلف وعده صندوق اعتباری هنر در پرداخت بدهی خویش به بیمه آرمان گفت که در حال حاضر، بدهی این صندوق به بیمه آرمان دو میلیارد و 400 میلیون تومان است.

سال گذشته صندوق اعتباری هنر قراردادی با شرکت بیمه آرمان با محوریت پوشش بیمه تکمیل درمان اعضای صندوق به امضا رسانده که بر اساس این قرارداد، هزینه کلی بیمه تکمیلی برای هر فرد 800 هزار تومان درنظر گرفته شد. از این مقدار سهم اعضای صندوق به ازای هر نفر 330 هزار تومان تعیین و قرار شد تا وزارت ارشاد هم 480 هزار تومان باقیمانده را برعهده بگیرد.

اما چالش اصلی زمانی در این مسیر  زمانی آغاز شد که دست انداز هایی در پرداخت هزینه خدمات درمانی مازاد بر بیمه گر اصلی برای بیمه‌شدگان این صندوق از سال گذشته بوجود آمد که دامنه آن تا اکنون هم ادامه یافته است.

اولین چالش موجود در مورد زمان اجرای تعهدات بیمه‌ای شرکت مورد قرارداد بیمه تکمیلی در سال 94 بوده چرا که ابتدای خرداد 94 ثبت‌نام اعضای صندوق برای بهره‌مندی از بیمه تکمیلی پایان یافت اما پرداخت‌ هزینه‌های درمانی از ابتدای شهریورماه کلید خورد. این امر یک خلاء 3 ماهه برای بیمه‌شدگان‌ به وجود آورد. مشکل دیگر جابجایی نقطه ثقل قدرت در بیمه آرمان بود که با وداع "علی فتحعلی" و جایگزینی بیانیان سبب شد تا تاخیر در پرداخت خسارات بیمه شدگان به اوج خود برسد. این امر نتیجه ای جز نارضایتی شدید اعضای صندوق مورد اشاره را در پی نداشت.

البته صندوق اعتباری هنر به عنوان بیمه‌گذار ‌باید در این زمینه ورود کرده و در راستای استیفای حقوق بیمه‌شدگان که اعضای این صندوق مشتمل بر هنرمندان، نویسندگان و اصحاب رسانه هستند، اقدامات لازم را انجام می‌داد که شواهد امر نشان می‌دهد نه تنها این مهم انجام نشده بلکه بدهی بیمه آرمان به بیمه شدگان نیز هر روزافزایش یافته است.

حال ، علیرضا بیانیان در گفتگو با «نسیم آنلاین» ، اعلام داشته که به شدت پیگیر ماجرا بوده تا با دریافت مطالبات از صندوق هرچه سریعتر این مشکل را برطرف سازد.