دولت‌ها خود را بی‌نیاز از بخش خصوصی می‌دانند

مختار مهدی‌زاده، عضو هیات مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران: دولت‌ها (چه فعلی و چه قبلی) خود را بی‌نیاز از بخش خصوصی می‌دانند و در اتاق‌های دربسته تصمیم‌گیری می‌کنند؛ سپس پس از ماه‌ها یا سال‌ها ضرر رساندن به تولیدکنندگان، ناگهان موضع عوض می‌کنند و این یکی از معضلات اصلی اقتصاد است. حتی پس از پایان جنگ، مشکلات واردات و صادرات (مثل ماندن ۲۰ روزهٔ محصول فسادپذیر در بندر و معدوم‌سازی توسط شهرداری) حل نمی‌شود مگر اینکه دولت بخش خصوصی را به رسمیت بشناسد؛ همان بخش خصوصی که در جنگ فعلی، از وخیم‌تر شدن اوضاع جلوگیری کرد.

ویدیوها