جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰:۴ بعد از ظهر

اخبار نوسانات قیمت ارز

رئیس هیات موسس کانون صرافان:
قیمت ارز در سال ۹۸، ۴۰ درصد نوسان داشت

نوسانات نرخ ارز در سال ۹۸ حدود ۴۰ درصد را نشان می‌دهد که برای نوسان ارز، بسیار غیر‌‌طبیعی و رانت‌زاست.

دامنه نوسانات بازار ارز در ۱۰ روز اخیر ۳۰۰ تومان بوده است/ احتمال خسته شدن سفته بازان از محدودیت دامنه نوسانات قیمت دلار

به گفته فعالان بازار ارز، آنچه در روزهای اخیر موجب شده است که دلار بیشتر از افزایش، ‌تمایل به افت قیمت پیدا کند،‌کاهش حجم معاملات در بازار آزاد است.

رسیدن قیمت دلار به زیر ۱۰ هزار تومان نابود کردن سلاح‌های جنگ اقتصادی است

تصمیم برای کاهش قیمت دلار به زیر ۱۰ هزارتومان مثل این است که با دست خودمان باقیمانده سلاح‌های جنگ اقتصادی را نیز نابود کنیم!

اظهارات دژپسند و نوبخت در مورد قیمت دلار بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد

اگرچه دولت با اعلام تداوم پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومان و پیش بینی ۱۰.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، موضع ارزی خود را مشخص کرده است، اما بخش اندکی از درآمد ارزی سال آینده دولت با نرخ دیگری باید تبدیل به ریال شود.

هادی حق شناس تحلیلگر مسائل اقتصادی مطرح کرد:
دولت به جای تغییر در قیمت بنزین دلار را تک نرخی کند/ مشکلات اقتصادی سال 98 ربطی به تحریمها ندارد و از مسائل داخلی نشات گرفته

حق شناس گفت: آنچه امروز ما در اقتصاد ایران می‌بینیم، عدم تعادل‌های مختلف در بازارهای مختلف است. یعنی اگر سال گذشته ما شاهد عدم تعادل در بازار ارز بودیم، یا قیمت مسکن طبیعی افزایش پیدا می‌کرد یا قیمت میوه در بازار و برخی از اقلام دیگر متاثر از نرخ ارز سیر طبیعی می‌کرد- البته منظور از سیر طبیعی یعنی برخی از کالاها و بخشی از واردات کشور متاثر از نوسانات ارز شده بود- ولی در سال ۹۸ در ماه فروردین وقتی تورم نقطه به نقطه ۵۱ درصد می‌شود، یک نگرانی جدی ایجاد می‌کند.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده