جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۶:۱۵ بعد از ظهر

اخبار وزارت امور اقتصادی ودارایی

شفاف سازی اتاق اصناف ایران در خصوص اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها

اتاق اصناف ایران با اعلام روال قانونی درخواست مجوزهای صنفی از درگاه ملی مجوزها، به ابهامات و سوالات در این مورد پاسخ داد.

ادعای عجیب سایت وزارت اقتصاد درباره بانک توسعه اسلامی/ وقتی انتخاب براساس حروف الفبا به عنوان موفقیت در دیپلماسی به حساب می‌آید

سایت رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایطی انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس مجمع بانک توسعه اسلامی را به عنوان یک موفقیت در دیپلماسی اقتصادی به حساب می‌آورد که طبق اعلام سایت این بانک انتخابها براساس حروف الفبا انجام شده است.

«نود اقتصادی» در گزارشی تحلیلی بررسی کرد؛‌
چرا اتاق ضد تحریم در بیمه مرکزی تشکیل نشد!

آیا بیمه مرکزی برای اتخاذ آرایش ضد تحریمی و تشکیل اتاق تحریم صنعت بیمه در شرایط فعلی دچار فراموشی شده است؟ هنوز با قطعیت نمیتوان به این سوال مهم پاسخ گفت، اما هر چه که هست با استناد به سخنان رئیس کل بیمه مرکزی میتوان جمع بندی کرد که این مهم، تا اکنون به الویت مهم و اصلی نهاد ناظر تبدیل نشده وصنعت بیمه هم در این بین تا حدودی بلاتکلیف مانده است.

مرتضی بانک، مشاور رییس جمهور در گفتگوی اختصاصی با «نود اقتصادی»:
رایزنی با بانک‌های خارجی برای آمدن به ایران

مرتضی بانک گفت: دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفته است که بعد از اجرایی شدن برجام هیچ شعبه و یا بانک خارجی در مناطق آزاد ثبت نشده و در حال حاضر هم نمی توان انتظار داشت که یک بانک معتبر بین المللی در مناطق آزاد حضور پیدا کند اما می‌توان فعالیت را با حضور بانک‌های مورد تایید کشورها شروع کرد که در این راستا مذاکرات مختلفی صورت گرفته و امور در حال پیشروی است.

اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناطق آزادکلید خورد /امید آفرینی در بین جوانان بیشتر می شود

علیرضا جعفری هرندی افزود: مناطق آزاد نیز مانند سایر بخش های دولت از این قاعده مستثنی نیستند و این قانون در تمام رده های مدیریتی اعم از دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد به شکل کامل اجرا خواهد شد.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند