پنج شنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶:۴۲ قبل از ظهر

اخبار محمد شکرچی زاده

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی:
با افزایش قیمت‌ها، نگران ساخت‌وساز غیراستاندارد برای قشر ضعیف هستیم

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: در این شرایط شاهد فرار سرمایه از کشور و جذب آن در سایر کشورها هستیم و با توجه به محدودیت‌هایی از جمله محدودیت منابع و بودجه‌های عمومی، سطح سرویس و ارائه خدمات در صنعت ساختمان رو به افول است و این از نگرانی‌های ما در این صنعت است.

ساخت واحد‌های مسکونی بیش از ۱۲ طبقه ممنوع است

محمد شکرچی زاده، با بیان اینکه تعدادی ضوابط بلند مرتبه‌سازی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شده است، گفت: ضوابط ساختمان‌های بلند مرتبه باید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شود و رعایت آن از سوی شهرداری و سازندگان مسکن الزامی است.

سالانه 10 میلیارد دلار یارانه صرف انرژی خانه ها می شود

محمد شکرچی زاده افزود: با بکارگیری روش های نوین ساختمان سازی،­ می توان 30 درصد از 40 درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می رود جلوگیری کرد.

۳۰ درصدتلفات پس از زلزله بر اثرآتش‌سوزی است/ برای زلزله بالای هفت ریشتر بیمارستان‌ها پاسخگو نیستند

محمد شکرچی زاده اضافه کرد: در فضای زلزله کشور باید مسائل پس از این حادثه نیز رسیدگی شود تا آمار تلفات بالا نرود و سیستم اطلاع‌رسانی در این مواقع بسیار بااهمیت است و سیستم‌های ارتباطی در تهران پاسخگوی نیاز مردم و مقامات کشور نبودند.

ساخت سه برج بلند مرتبه در معابر شش متری پایتخت!

محمد شکرچی‌ زاده گفت: ساختمانهای بلندمرتبه در عرض معابر شش متری سه برج، در عرض بین ۶ تا ۱۲ متری ۲۷۵ مورد، بیش از ۲۰۰ بلند مرتبه در معابر ۱۲ تا ۲۰ متری و ۳۱۶ بلند مرتبه در معابر ۲۰ تا ۳۵ متری و چهار بلند مرتبه نیز در معابر بیش از ۳۵ متر قرار گرفته‌اند.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده