به این دلیل است که وزن میلگرد و بار خریداری شده مهم است و مشتریان سعی می کنند پیش از تکمیل خرید، وزن حدودی محصول مورد نظر خود را محاسبه کنند. اما برای این کار، روش ها و فرمول های مختلفی قابل استفاده است. در ادامه، سعی می کنیم برخی از مهم ترین فرمول هایی را که توسط کارشناسان اصفهان آهن آپادانا نیز مورد استفاده قرار می گیرد، بررسی کنیم. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

عدد ۱۶۲ در محاسبه وزن میلگرد

عدد 162 در محاسبات وزنی میلگرد، یک عدد جادویی است. بر اساس فرمول هایی که از این عدد برای محاسبه وزن میلگرد استفاده می شود، می توان وزن یک متر میلگرد را محاسبه کرد و بعد، طول شاخه میلگرد را در عدد حاصل ضرب کرد. اما این عدد از کجا آمده است؟

عدد 162 در واقع از این فرمول قابل محاسبه است: 7.8/ 1000*3.14 طول میلگرد (معمولا یک متر در نظر گرفته می شود) * قطر میلگرد بر حسب میلی متر به توان 2

این فرمول، بر اساس استاندارد DIN آلمان تنظیم شده است. اگر همه قسمت های این فرمول را به غیر از قطر میلگرد جایگذاری و محاسبه کنیم، به عدد حدودی 162 خواهیم رسید. اما روش محاسبه وزن یک متر میلگرد با استفاده از این فرمول و عدد 162 چگونه است؟

فرمول محاسبه وزن میلگرد ترانس

یکی از ساده ترین روش های اندازه گیری وزن هر شاخه میلگرد، استفاده از عدد 162 در محاسبات است. در این فرایند، ابتدا قطر سطح مقطع میلگرد را  بر حسب میلی متر به توان 2 می رسانیم. سپس، عدد حاصل را بر 162 تقسیم می کنیم. نتیجه حاصل، وزن یک متر میلگرد را به شما نشان می دهد.

این فرمول چندان پیچیده نیست و روش کار با آن ساده است. اما برای روشن تر شدن موضوع، یک مثال را بررسی می کنیم. اگر میلگردی با سایز 14 داشته باشیم، ابتدا این عدد را به توان دو می رسانیم؛ عدد حاصل، برابر با 196 خواهد بود. سپس آن را بر 162 تقسیم می کنیم. نتیجه، برابر با  1.2 کیلوگرم به ازای هر متر میلگرد خواهد بود.

با توجه به طول 12 متری هر شاخه میلگرد، وزن یک شاخه آن حدود 14.5 کیلوگرم است. با داشتن وزن هر شاخه میلگرد و اطلاع از تعداد حدودی میلگرد مورد نیاز در سازه، می توان وزن کل بار را محاسبه کرد. البته قیمت روز محصولات فولادی نیز مهم است. در این راستا،اطلاع از اتفاقات بازار جهانی فولاد با اخبار لحظه ای اصفهان آهن آپادانا می تواند بسیار کمک کننده باشد.

خرید میلگرد آجدار از esfahanahan

حالا که با نحوه محاسبه وزن هر شاخه میلگرد و به دنبال آن، اندازه گیری حدودی وزن محصول مورد نیاز برای اجرای پروژه عمرانی آشنا شدیم، می توانیم با اطمینان بیشتری اقدام به خرید کنیم. برای این کار، ابتدا باید فروشنده معتبر را از میان اهالی بازار فولاد شناسایی کرد.

برای شناخت فروشندگان معتبر، باید به چند نکته دقت کنید. اولین مورد، سابقه فعالیت و اعتبار آن در بازار آهن است. بسیاری از فعالیت ها در این بازار بر اساس اعتبار و نام افراد صورت می گیرد. به همین دلیل، برخورداری از این ویژگی، اهمیت بالایی دارد.

مورد بعد، خرید و فروش محصول به قیمت روز میلگرد است. در انتخاب مرجع خود برای تهیه مقاطع فولادی، حتما دقت داشته باشید که قیمت های اعلامی، با نرخ های تعیین شده از سوی کارخانه همخوانی داشته باشد. همچنین به روز بودن قیمت های اعلامی، فاکتور مهم بعد است که باید در نظر داشته باشید.

امکان ثبت سفارش و پرداخت آنلاین گزینه دیگری است که کار را برای هر خریداری ساده تر خواهد کرد. اصفهان آهن عالوه بر برخورداری از تمام نکات مثبت قبل، تنها فروشگاه آنلاین آهن آلات در سطح کشور است که امکان ثبت سفارش و البته، تکمیل خرید و پرداخت را به صورت آنلاین فراهم کرده است.

با مراجعه به وبسایت اصفهان آهن، می توانید پس از انتخاب محصول مورد نظر و حجم مناسب، سفارش خود را ثبت کنید و پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، بار را در محل خود دریافت کنید.