به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری گزارش تحلیلی بررسی "پژوهش و فناوری"  در لایحه بودجه سال 1401  کل کشور به همت گروه پژوهشی "نظام‌های نوین برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و مدل‌سازی"، مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در 49 صفحه منتشر شد.

 در خلاصه مدیریتی این گزارش می خوانیم؛ تجربه سال‌های اخیر و تکانه‌هایی که کشور ایران را تحت تأثیر قرار داده ازجمله شیوع ویروس کرونا که با تحریم‌‌های بین‌المللی همزمان شده، اعتقاد بر اینکه عامل مهم در افزایش توان ملی و تاب‌آوری اقتصادی به‌ویژه در زمان تکانه‌‌های یادشده، علم، پژوهش و نوآوری می‌باشد را قوی‌تر کرده است. حکمرانی خوبِ حوزه‌های مرتبط با علم و فناوری همچون تنظیم‌گری، اثربخشی، کنترل فساد و حاکمیت قانون از طریق تأثیری که بر دیگر ارکان این حوزه می‌گذارند ازجمله تأمین مالی و جلب سرمایه، توسعه سرمایه انسانی و تأمین زیرساخت‌ها، شکل‌گیری اقتصاد دانش‌بنیان را محقق می‌کند.

رخساره کاظم- رضا بختیاری- فریبا یحیایی- زهراسادات مهماندوست به عنوان پژوهشگران این گزارش تحت نظارت علمی دکتر علی سیف الدین و مشاوره علمی محمدجواد محسنی نیا در تدوین این گزارش همکاری داشته اند.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به تارنمای مرکز به نشانی www.dfrc.ir گزارش کامل را ملاحظه نمایند