به گزارش «نود اقتصادی»، کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اکنون ۸۸۱ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ میلیون تن شیرخام، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گوشت مرغ، تخم مرغ و عسل در کشور تولید شده و مشکلی در تولید محصولات پروتئینی نداریم، اما اتفاق نامیمونی در روزهای گذشته افتاد که فضا را ملتهب کرد.

وی بیان کرد: طبق آمارهای موجود، از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در هیچ دوره‌ای به اندازه بهمن‌ماه گذشته جوجه‌ریزی نداشتیم و جوجه ریزی هم توسط سازمان دامپزشکی کشور و بیمه تحت کنترل است، زیرا به ازای هر جوجه‌ریزی باید بیمه انجام شود و افراد ناظری هستند که این کار را انجام می‌دهند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: براساس اطلاعات میدانی ما، میزان انحراف از جوجه‌ریزی ۱.۳ دهم درصد است، بنابراین جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ به اندازه کافی انجام شده است زیرا ما در برخی دوره‌ها ۹۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون یا ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم اما چنین مشکل و التهابی در بازار گوشت مرغ کشور را شاهد نبودیم.


وی ادامه داد: پس اتفاقات دیگری در بازار افتاد که منطبق با تولید نبود، امروز آمار احتکار و منجمد کردن گوشت مرغ را داریم به‌طوری که در تهرانی که حداکثر نیاز روزانه‌اش به گوشت مرغ یک‌هزار و ۲۰۰ تن است که مشخص شد فقط نزدیک یک‌هزار تن در سه شیفت بسته‌بندی اتفاق افتاده است. تقلب‌های بسیار گسترده ای در شرکت‌های بسته‌بندی و در سطح صنوف انجام شده است.

کاظم خاوازی بیان کرد: براساس تصمیم روسای سه قوه، همه مسئولیت ها تجارت در بخش کشاورزی از جمله صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی از وزارت جهاد کشاورزی گرفته شد و طبق تبصره یک مصوبه هیات وزیران، مسئولیت تنظیم بازار و ذخایر راهبردی کالاهایی چون گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن، برنج و گندم بر عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست.