حیدر مستخدمین حسینی معاون وزیر اسبق اقتصاد در گفتگو با «نود اقتصادی» در واکنش به اظهارات دیروز رئیس سازمان برنامه و بودجه که گفته بود" مردم به اعانه و یارانه نیازی ندارند و به دنبال رفع تحریم‌ها هستند" اظهار کرد: دولت تصویر روشنی از معیشت مردم ندارد و تاکنون نشان داده که در برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم موفق نبوده و برنامه منسجمی ندارد. به خصوص مسائل معیشتی چهار دهک فقیر جامعه که مشکلات زیادی را دارند.

وی افزود: هرچه دولت به عنوان کمک و یارانه یه مردم می پردازد براساس عملکرد دولت آقای احمدی نژاد است و در ۷ سال گذشته دولت روحانی اقدامی برای ساماندهی این مسئله نکرده است. 

مستخدمین حسینی با اشاره به طرح معیشتی مجلس در این زمینه گفت: ما پیش بینی رد طرح معیشتی مجلس در شورای نگهبان را می کردیم زیرا ماخذ درستی برای این طرح پیش بینی نشده و شورای نگهبان طبق اصل ۷۵ حق دارد که این طرح را رد کند. قانون باید تداوم داشته باشد و مجلس منبع با دوامی برای این طرح مشخص نکرده مثلا فروش دارایی های دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا را در این زمینه در نظر گرفته که نمی تواند منبع با دوامی به شمار برود. به نظر نمی رسد اصلاحاتی که مجلس امروز انجام داد هم بتواند مشکلی را حل کند.

وی با اشاره به اظهارات دیروز نوبخت گفت: اما صحبت‌های دیروز آقای نوبخت درباره ربط دادن مشکلات معیشتی مردم به تحریم هم مبنای کارشناسی نداشت و ضعف دولت در درک این مشکلات را نشان می داد. شاید تحریمها دهها سال ادامه داشته باشد و نمی توان به تغییرات در دولت آمریکا دلخوش بود. دولت باید فارغ از مسئله تحریمها به مشکلات معیشتی مردم نگاه کند. 

معاون وزیر اسبق اقتصاد تصریح کرد: کاهش ارزش پول ملی و تورمهای لجام گسیخته فشار را به اقشار پایین دست جامعه بیشتر کرده و این مسئله هیچ ربطی به تحریمها ندارد. بنابراین سخنان دیروز آقای نوبخت و سازمان برنامه و بودجه خالی از مباحث کارشناسی مطرح شد.