فرید شهابی به «نود اقتصادی» گفت که متاسفانه برخی به اشتباه مبلغ عوارض شهرداری را جزو مبالغ کسر شده از درآمد کاربران راننده محاسبه می‌کنند که این امر هم به هیچ وجه صحت ندارد. به گفته وی، مبلغ عوارض به هیچ عنوان از محل درآمد رانندگان اسنپ کسر نمی‌شود و بر اساس دستورالعمل نظارتی تاکسی‌های اینترنتی، مصوب وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۱.۵ درصد هزینه سفر تمام تاکسی‌های اینترنتی، به طور کامل در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد که این مبلغ از هزینه سفر کسر می‌شود.

 مدیر تجاری تاکسی اینترنتی اسنپ اذعان داشت که تاکسی‌های اینترنتی تحت نظر دستورالعمل نظارتی شهرداری فعالیت می‌کنند که طبق همین دستورالعمل، سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی پویا و قیمت‌ها متغیر است. وی یاد آور شد که قیمت در هر سفر بر اساس ۴ فاکتور «قیمت پایه»، «مسافت سفر»، «مدت زمان سفر» و «نسبت عرضه و تقاضا» تعیین می‌شود و از آنجایی که نسبت عرضه و تقاضا یکی از اهرم‌های تعیین قیمت است زمانی که میزان تقاضا از عرضه پیشی بگیرد قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند و افزایش قیمت فعلی به همین دلیل اتفاق افتاده است.

 شهابی گفت که قیمت در اسنپ یک فاکتور ثابت نیست و تغییرات افزایشی و یا کاهشی با توجه به فاکتورهای موثر بر قیمت‌گذاری انجام می‌شود که از  ابتدای امسال به دلیل کاهش تقاضا ، شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ها بودیم، در حالی که در همان زمان سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش قیمت سالانه داشت.

 مدیر تجاری تاکسی اینترنتی اسنپ افزود: هدف اصلی اسنپ در قیمت‌گذاری، این است که تمامی درخواست‌ها را به سفر تبدیل کند و در حال حاضر، برای تبدیل درخواست‌ها به سفر، نسبت به سال قبل به طور میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم هرچند که  به طور کلی این افزایش قیمت، همچنان کمتر از میزان افزایش قیمت مصوب سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی است.

 وی، در مورد افزایش قیمت‌های پیش‌بینی‌نشده و دور از انتظار  هم تصریح کرد که تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در دنیا، بر اثر اتفاقات بیرونی نظیر تعطیلات یا شرایط جوی یا ایام خاص، دچار تغییرات قیمت می‌شوند که این قیمت‌ها ممکن است از حالت نرمال و هر روزه آنها پایین‌تر و یا بالاتر باشد.

طبق اعلام شهابی،بعد از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا،  قیمت‌های اسنپ کاهش چشمگیری داشت و الان هم به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا افزایش داشته اما به طور مشخص این کاهش و افزایش خارج از عرف موقتی است.