به گزارش‌«نود اقتصادی»، امروز در مجمع عمومی شرکت مخابرات ایران، سهام‌داران غیردولتی شرکت به افزایش حق اشتراک تلفن ثابت رأی دادند که از سال پیش جایگزین آبونمان شده بود.

موضوع افزایش حق اشتراک، با وجود مخالفت نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت تصویب شده و در ۶ سطح اعمال می‌شود؛ اعداد بین ۱۰۰ تا ۸هزارتومان خواهد بود.

به گزارش پیوست، پس از واگذاری سهام شرکت مخابرات، سهام‌داران آن شامل شرکت توسعه اعتماد مبین (۵۰ درصد به‌اضافه‌ی یک سهم)، سهام عدالت (۲۰ درصد)، دولت (۲۰ درصد) و سهام‌داران خرد (۱۰ درصد) می‌شوند.

حق اشتراک تلفن ثابت براساس نرخ جدید به شرح زیر محاسبه خواهد شد:

منطقه نرخ قدیم (به تومان) نرخ جدید (به تومان)
روستاها ۱۰۰ ۱۰۰
شهرهای کوچک ۷۵۰ ۲۰۰۰
مراکز شهرستان‌ها ۱۰۰۰ ۲۵۰۰
مراکز استان‌ها ۱۲۰۰ ۴۰۰۰
کلان شهرها ۱۵۰۰ ۵۰۰۰
تهران ۲۰۰۰ ۸۰۰۰

مهدی صفری، رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در مجمع فوق‌العاده‌ی امروز، ۳۱ فروردین‌ماه، اظهار کرد که تعرفه‌ی خدمات مخابرات ظرف چند سال اخیر افزایش نیافته بود؛ این درحالی است که درآمدهای شرکت مخابرات،‌ به‌دلیل اجرای مصوبه هم‌کدی (حذف کدهای بین‌شهری تلفن ثابت در هر استان) کاهش یافته بود.

بااینکه صفری می‌گوید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با این افزایش حق اشتراک موافقت کرده، نمایندگان سهام عدالت و سهام دولت می‌گویند که رگولاتوری اجازه‌ی صدور چنین مجوزی را نداشته و تغییر در حق اشتراک یا تعرفه‌ها نیازمند مصوبه‌ی رگولاتوری است.

یک نماینده‌ی سهام عدالت همچنین گفت که با صدور رای دیوان عدالت اداری برای دریافت آبونمان از مشترکان تلفن ثابت، مخابرات نمی‌تواند از مشترکان خود حق اشتراک دریافت کند. نماینده‌ی سهام دولت نیز مخالفت خود را از این جهت مطرح کرد که شرکت مخابرات در پرداخت سود سهام دولت تأخیر داشته است.

به‌هرصورت، نرخ جدید حق اشتراک تلفن ثابت امروز به تصویب اکثریت سهام‌داران شرکت مخابرات ایران رسید.

منبع:زومیت