به گزارش «نود اقتصادی»، عباس آرگون عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: شاید وضعیت امروز بازارهای ایران تکرار سال ۹۷ نباشد، ولی فکر می‌کنم افت قیمت نفت، کاهش درآمدهای ارزی و صادرات غیرنفتی به‌واسطه شیوع کرونا و اعمال تحریم‌ها، افزایش نقدینگی، کسری بودجه دولت، همه ازجمله عواملی هستند که منتج به افزایش تورم در اقتصاد کشور ما می‌شوند.

وی بیان کرد: می‌دانیم که با کاهش صادرات غیرنفتی به‌نوعی منابع ارزی مورد نیاز کشور تامین نمی‌شود و این مساله منجر به افزایش نرخ ارز در بازار خواهد شد. همچنین، رقم نقدینگی نیز هم‌اکنون بسیار بالاست و اگر این حجم از نقدینگی وارد هر بازاری شود، می‌تواند برهم‌زننده آرامش آن بازار باشد. مگر اینکه فرصت ایجاد شده در بازار سرمایه به درستی مدیریت و نقدینگی موجود در آن به سمت بخش‌های مولد اقتصاد ما هدایت شود.

عباس آرگون افزود: در واقع اگر از استقبالی که امروز مردم به این بازار نشان داده‌اند، بهره لازم برده شود، بسیار مفید واقع خواهد شد و نقدینگی را به سمت بخش‌های واقعی و مولد اقتصاد ایران منتقل می‌کند. این کار هم از طریق افزایش ضریب سرمایه شرکت‌ها و فروش سهام شرکت‌ها صورت می‌گیرد و در نهایت منجر به اشتغالزایی خواهد شد.

این عضو اتاق بازرگانی گفت: اگر بتوان این نقدینگی را به مسیر درست برد و هدایت کرد، من فکر می‌کنم شرایط سال ۹۷ دوباره تکرار نخواهد شد، ولیکن اگر نتوانیم نقدینگی را مدیریت کنیم، نه به شدت آنچه در سال ۹۷ اتفاق افتاد اما قطعا ما رشد قیمت‌ها را خواهیم داشت.