به گزارش «نود اقتصادی»، به نقل از وزارت نفت، سیف الله آقابیگی، مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در ۴ روز گذشته ارتفاع بارش‌های استان سیستان و بلوچستان به ۱۲۴ میلیمتر رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴ میلیمتر و در بلند مدت (۵۳ ساله)، ۳۲ میلیمتر بوده است.

سیف الله آقابیگی با اشاره به بروز سیلاب در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور افزود: با تمهیدات اندیشیده شده، سدهای موجود در این استان‌ها، بخشی قابل توجهی از آورد حاصل از باران را مهار کردند.

وی بروز سیلاب را در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی، یزد و بوشهر اعلام کرد و گفت: متوسط بارش‌های اخیر کشور تا پیش از ۱۹ دی ماه، ۱۰۷ میلیمتر بوده که پس از بارش‌ها، از ۱۹ تا ۲۱ دی متوسط ارتفاع بارش‌های کشور به ۱۲۳ میلیمتر رسیده است.

مدیرکل دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به رشد ۱۶ میلی متری بارندگی‌های کشور در اثر فعالیت جبهه بارشی در جنوب کشور ادامه داد: میزان بارش‌ها با فعالیت این جبهه، ۱۳.۳ درصد رشد یافته است.

آقابیگی با اشاره به بارش‌های قابل توجه در استان هرمزگان گفت: در طول ۲۴ ساعت میزان بارش‌های ثبت شده در ایستگاه قشم، ۱۹۴ میلی متر، در ایستگاه شیخ آباد ۲۰۱ میلی متر و در شهر بندرعباس نیز ۱۶۳.۵ میلی متر بوده است که این میزان بارندگی ارتفاع بارش‌ها را در استان هرمزگان به ۲۴۰ میلی متر رسانده درحالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۸ میلی متر بوده است.

وی با اشاره به ورود ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای استان هرمزگان افزود: فقط در سد استقلال میناب ۱۷۰۰ مترمکعب آب وارد شده است که اگر این مقدار آب وارد شهرها می‌شد خسارات زیادی ایجاد می‌کرد.