«نود اقتصادی»: رامین حریری، از شرکت «دنتونز»  که به  نوعی وکیل شرکت توتال فرانسه در ایران به شمار می‌آید در نشست تخصصی انرژی، IPC را قدم بزرگی دانست که به حضور شرکت‌های نفتی بزرگ در ایران کمک می‌کند: «قابل انکار نخواهد بود که این مسأله پیشرفت بزرگی را در صنعت نفت ایران ایجاد خواهد کرد.»

مشاوره موسسه حقوقی انگلیسی دنتون به توتال برای عقد قرارداد با ایران

تیر 1396: موسسه حقوقی انگلیسی دنتونز، مهمترین نقش را در ارائه مشاوره های حقوقی به شرکت توتال برای انعقاد قرارداد ۵ میلیارد دلاری با ایران ایفا کرده است.

به گزارش «نود اقتصادی»، رهبری موسسه دنتونز و تیمهای حقوقی اروپایی که برای توتال در این زمینه کار می کردند بر عهده رامین حریری یک دستیار مستقر در پاریس و آلیستار بلک، یک دستیار مستقر در لندن بوده که از حمایت دستیاران دیگری نظیر چارلز وود و اندرو چئونگ نیز برخوردار بوده اند.

توتال یکی از مشتریان قدیمی موسسه حقوقی دنتونزاست. در سال ۲۰۱۴، نیز موسسه دنتونز در زمینه مجوز ۴۸٫۱ میلیون دلاری گاز شیل انگلیس به توتال مشاوره داده بود. در آن زمان روش های جدید اکتشاف گاز شیل در حال تبدیل شدن به پدیده ای رو به گسترش در انگلیس بود. توتال اولین شرکت مهم نفتی بود که در گاز شیل انگلیس سرمایه گذاری کرد.

شرکت چینی سی ان پی سی و شرکت ملی نفت ایران نیز برای انعقاد این قرارداد از وکلای داخلی استفاده کرده اند.

20تیر 96: رامین حریری مشاور مؤسسه حقوقی «دنتونز اروپ» که در زمینه این قرارداد به توتال مشاوره می دهد، گفت: اگر تحریم ها علیه ایران بار دیگر اعمال شود، باید برای توتال راه گریزی پیدا کنیم. ایران باید قبول کند که احتمال فسخ قرارداد نیز وجود دارد.

امضای قرارداد همکاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با دفتر حقوقی «دنتونز» فرانسه

بهمن 1394: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم گفت: در دوره زمانی پسابرجام تا پساتحریم، مذاکرات مستمر و هدفمندی با شرکت های معتبر خدمات حقوقی و مشاور مدیریت بین المللی داشتیم که در نهایت موفق به امضاء قرارداد همکاری با دفتر حقوقی «دنتونز» فرانسه و شرکت «نامورا» ژاپن شدیم.  رضا باقری نژاد گفت: دفتر حقوقی بین المللی دنتونز (Dentons) با بیش از 125 دفتر و هشت هزار نفر از زبده ترین وکلای بین المللی در کشورهای مختلف، یکی از بزرگ ترین دفاتر حقوقی جهان به شمار می رود.

وی یادآوری کرد: این دفتر از ژانویه 2015 همکاری اش را با یکی از دفاتر بزرگ حقوقی چین به نام داچنگ (Dacheng) با هدف توسعه فعالیت های خود آغاز کرده است.

به گفته وی، دفتر حقوقی بین المللی دنتونز با توجه به شناخت و آشنایی با چالش های بین المللی در کوتاه ترین زمان ممکن توانایی ارایه بهترین راهکارها را برای موکلان خود دارد و از طرفی به دلیل گستردگی دفاتر خود و استفاده از وکلای محلی به دلیل آشنایی با فرهنگ و مقررات هر کشور، می تواند بهترین راهکارهای حقوقی، اقتصادی و تجاری را به مخاطبان خود ارائه کند.

جنرال‌موتورز چگونه به ایران بازگشت؟

مرداد 1392: اولین بار پس از 34 سال جنرال‌موتورز یک دستگاه «شورولت کامارو» زرد‌رنگ را مستقیماً از میامی آمریکا به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فرستاد. مجید جاودانی‌تبریزی، واردکننده این خودرو در گفت‌و‌گو با «تجارت فردا» فرآیند ورود این خودرو به کشور را شرح می دهد و توضیح می‌دهد که چگونه بزرگ‌ترین خودروساز آمریکا موفق شده نظر مقامات آمریکایی را برای تاسیس دفتر نمایندگی خود در ایران جلب کند:

شرکت دنتونز یکی از 10 شرکت برتر حقوقی دنیاست که 2700 وکیل در 52 کشور دنیا دارد. این موسسه حقوقی در واقع شریک استراتژیک فیدال در ایالات متحده است. نکته مهمی که در رابطه با این شرکت وجود دارد این است که در واشنگتن دفتری را ایجاد کرده تا به طور اختصاصی از طریق وکلای زبده‌ای روی تحریم‌ها کار کند و تخصص‌شان کار کردن روی تحریم‌هاست. این افراد نفوذ بالایی در کنگره و کاخ سفید دارند و لابی‌گرانی بسیار موفق هستند. بعضاً ما سناتور ایالات متحده را داریم که در همین دفتر دنتونز واشنگتن کار می‌کند. وکلای این دفتر غیر از امور حقوقی این توان را دارند که با ادارات فدرال، کنگره و کاخ سفید لابی کنند و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در قوانین و مقررات بین‌المللی موجود است، بتوانند یک موردی را از تحریم مستنثی کنند، برایش یک تبصره به وجود بیاورند و کمک کنند که برای آنچه شامل تحریم می‌شود، ظرفیت حقوقی ایجاد کنند. اخیراً هم این دفتر کار بزرگی در بخش آی‌تی انجام داد و واردات تجهیزاتی را که استفاده خانگی دارند تحت تبصره‌ای از تحریم خارج کرد.

ما پروسه ورود جنرال‌موتورز به ایران را تقریباً از یک سال پیش شروع کردیم.

ما یعنی چه کسانی؟

فیدال و دنتونز. تیرماه سال گذشته شرکت «ائل‌خودرو» در منطقه آزاد ارس تاسیس شد که هدف از تاسیس این شرکت، نمایندگی یک برند آمریکایی بود. در ابتدا هر سه برند آمریکایی جنرال‌موتورز، فورد موتور و کرایسلر مطرح بودند که نهایتاً با توجه به مشاوره‌های بین‌المللی اخذ نمایندگی جنرال‌موتورز مورد توجه قرار گرفت.

وقتی تصمیم گرفتیم جنرال‌موتورز را وارد ایران کنیم موضوع را با فیدال در میان گذاشتیم تا با شریک استراتژیک خود (دنتونز) در واشنگتن موضوع را پیگیری کنند. در گام اول باید مسائل حقوقی را که پس از تحریم‌ها به وجود آمده بود حل می‌کردیم. به همین خاطر از طریق فیدال و دنتونز مذاکره با ادارات فدرال را شروع کردیم. همزمان هم وکلای زبده‌ای در واشنگتن به لابی کردن با مقامات کنگره و کاخ سفید روی آوردند و توانستند نظر آنها را جلب کنند تا مجوز تاسیس نمایندگی جنرال‌موتورز در ایران را بگیرند و از این طریق واردات رسمی و مستقیم محصولات این شرکت از آمریکا به ایران اخذ شود.

بد نیست این را هم بدانید که تحریم‌های آمریکا علیه صنعت خودرو کشور به سمتی می‌رفت که حتی واردات خودرو به کشور را ممنوع کند. اگر این اتفاق می‌افتاد دیگر حتی شرکت‌های بزرگ خودروساز صاحب نام دنیا نمی‌توانستند به ایران خودرو وارد کنند. اما خوشبختانه لابی دنتونز در کنگره آمریکا سبب شد تا فقط صنعت خودرو کشور در بخش تولید تحریم شود، نه واردات.

دنتونز و مشاوره ساخت هتل در ایران

مهر 1394: پیروزان پرواین، یکی از شرکای موسسه حقوقی دنتونز که به شرکت فرانسوی اکور در ساختن هتل در ایران مشورت داده است می گوید مسئله مهم در ایران این است که هنگام مذاکرات برای سرمایه گذاری رسم و رسوم ایرانی ها را رعایت کنید وی گفت باید دید در روی میز مذاکره با مقامات ایران چه چیزهایی وجود دارد؟ چای، قهوه، کیک، میوه و به احتمال اندکی کباب و بعد یک قهوه دیگر. وی که در کنفرانسی در سوئیس برای صدها نفر از مقامات شرکت های اروپایی سخنرانی می کرد گفت در داد و ستد با ایران باید به خاطر داشته باشیم که معاملات از طریق واسطه ها انجام می شود

اعضای میز ایران شرکت دنتونز