جواد صدق‌آمیز مشاور فرهنگی اتحادیه پوشاک در گفتگو با «نسیم آنلاین» در رابطه با خبری مبنی بر پیشنهاد ایران به ترکیه برای راه‌اندازی شهرک صنعتی پوشاک و استقبال معاون وزیر صنعت از سرمایه‌گذاری ترک‌ها در دیدار با رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان منسوجات ترکیه، بیان داشت: متأسفم زمانی که می‌بینم از سوی برخی از مسئولین ما چنین پیشنهاداتی داده می‌شود.

صدق آمیز تأکید کرد: تولیدکننده پوشاک ایرانی سال‌هاست که دچار چالش‌های زیادی است اما کسی به فکر رفع این چالش‌ها نیست، اما از آن طرف برخی از مسئولین با بخشندگی وعده همکاری با ترکیه‌ای‌ها را می‌دهند آن هم در حوزه‌ای که تولیدکننده داخلی‌اش با هزار مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

وی اظهار داشت: در ایران یک تولیدکننده داخلی پوشاک برای موضوع مالیات دردسرهای زیادی را متحمل میشود، اما دولتمردان ما به طور شفاف از تخفیف مالیاتی برای ترکیه‌ای‌ها سخن می‌گویند. چنین صحبت‌هایی نتیجه‌ای جز یأس و ناامیدی برای تولیدکننده داخلی را در بر نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اتحادیه پوشاک ایران با 20 هزار عضو و به عنوان سومین صنعت کشور یک سال است که به هر دری می‌زند تا بتواند یک نمایشگاه برگزار کند اما اجازه برگزاری این نمایشگاه به آن داده نمی‎‌شود، حتی یک وقت ملاقات هم به ما نداده‌اند تا در رابطه با این نمایشگاه با آن‌ها صحبت کنیم.

مشاور اتحادیه پوشاک به «نسیم آنلاین» گفت: یا مسئولین به جای حل مشکلات حوزه پوشاک به دنبال فرافکنی هستند و یا این که گزارشات و آمارهای غلطی از وضعیت پوشاک به آن‌ها می‌رسد.

وی با ابراز ناراحتی از پیشنهاد ایران به ترکیه برای راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک تصریح کرد: ما مدت‌ها است پیگیر تأسیس شهرک صنعتی هستیم، هیچ چیز نیز از دولت نخواستیم به جز این که به ما موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بدهند، اما بعد از ماه‌ها دوندگی هنوز کاری از پیش نبرده‌ایم و نه تنها کمکی در این رابطه به ما نشده است که حتی جلوی پای ما سنگ اندازی و رقیب تراشی هم می‌کنند.

وی ادامه داد: این اولین بار نیست که چنین پیشنهاداتی مطرح می‌شود، بارها صنعت پوشاک ایران نه در حرف بلکه در عمل شاهد استقبال مسئولان از حضور ترکیه‌ای‌ها در بازار پوشاک داخل بوده است، به طور مثال ما تلاش بسیاری کردیم تا جلوی برگزاری نمایشگاه اختصاصی محصولات ترکی گرفته شود اما نهایتا از طریق لابی‌ها این اتفاق صورت گرفت.

صدق آمیز گفت: ما بارها به مسئولان این موضوع را متذکر شده‌ایم که دولت ترکیه در بازار پوشاک ایران مداخله کرده و نظم بازار را به هم ریخته است، اما متأسفانه هیچ گونه عکس العملی از مسئولان در رابطه با این موضوع شاهد نیستیم.