سه شنبه چهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳:۴ بعد از ظهر

اخبار صادرات سنگ

رییس انجمن سنگ ایران:
چهارمین تولید کننده سنگ جهان هستیم، ولی سهم چندانی در صادرات نداریم

رییس انجمن سنگ ایران ضمن نامتوازن دانستن میزان تولید و صادرات این بخش گفت: میزان استخراج سنگ سالیانه ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن است درحالی که سهم ناچیزی راهی بازارهای صادراتی می شود و رقبا در این عرصه از کشورمان پیشی گرفته اند.

اظهارات رئیس انجمن سنگ ایران از وضعیت اسفبار تولید سنگ در کشور
700 کارخانه سنگ در یک سال گذشته تعطیل شدند/ 2600 واحد تولید سنگ تعطیلی فعالیت خود را متوقف کردند

ابوالقاسم شفیعی گفت: براساس آماری که در اختیار داریم، در سراسر ایران تقریبا 6600 واحد تولیدی سنگ‌های تزئینی داریم که از این آمار تنها 4000 واحد فعالند و باقی به دلیل مشکلات و رکود حاکم بر بازار تعطیل شده‌اند.

سنگ ایرانی راهی روسیه می شود

سرقینی تاکید کرد: با توجه به نامتناسب بودن توانمندی ایران در بخش صنعت و بازار سنگ با میزان عرضه محصولات و تولیدات در بازارهای خارجی، افزایش صادرات شرکت های ایرانی به عنوان یک اولویت در دستور کار است که یکی از راهکارهای آن حضور نمایشگاهی در خارج می باشد.

رئیس انجمن سنگ: صادرات سنگ کشور در پنج سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد

شفیعی در حاشیه بازدید رئیس انجمن سنگ چین از معدن سنگ مرمریت فارس افزود: نیمی از صادرات طرح‌ریزی شده به سنگ‌های فرآوری شده و نیمی دیگر نیز به سنگ‌های نیمه فرآوری شده اختصاص خواهد داشت

اخبار آرشیوی

اکبر زنگنه، عضو انجمن سنگ با اشاره به سه برابر بودن قیمت تولید سنگ در ایران نسبت به چین، از رشد قابل توجه هزینه حمل سنگ، تعطیلی برخی معادن و کارخانه‌ها و هدفمند نبودن یارانه شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد

پربیننده