چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷:۵۱ بعد از ظهر

اخبار واردکنندگان

فیلم/ بررسی کارنامه اقتصادی دولت روحانی در ۸ سال:
در این دولت واردکنندگان خودشان تنظیم بازار را به دست گرفته‌اند (۶)

دکتر شمس الدین حسینی بیان کرد: سال ۹۷، ۳۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی داده شده، کل ارز کالاهایی که دولت برای سال ۱۴۰۰ نیاز داشت ۸ میلیارد دلار بود، چرا می‌گوییم از سال ۹۸ تمامی ارزهای دولتی به کالاهای اساسی رسیده است؟ از ذخایر بانک مرکزی و فروش فرآورده های نفتی ارز دولتی دادند.

وزیر صمت:
فهرست اقلام وارداتی مورد نیاز کشور را به صادر کنندگان دادیم

علیرضا رزم حسینی بیان کرد: فهرست اقلام وارداتی مورد نیاز کشور تهیه شده که در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد و همه بازرگانان دارای تعهد ارزی از سال ۹۸ می‌توانند یک واردکننده را معرفی کرده یا خودشان اقلام مورد نیاز کشور را وارد کنند.

معاون گمرک:
بانک مرکزی و وزارت صمت فعالان اقتصادی را بازی می‌دهند/ روزی نیست که یک تولید کننده برای ترخیص کالایش به گمرک التماس نکند

مهرداد جمال ارونقی با بیان اینکه اولاً برای ورود هر کالایی نیاز به ثبت سفارش در وزارت صمت است. ثانیاً بعد این اقدام، بانک مرکزی باید منشأ ارز این ثبت سفارش ها را تأیید کند، گفت: روزی نیست مدیرعامل شرکت تولیدی یا کالای اساسی به گمرک مراجعه نکند و التماس نکند تا پیگیر ترخیص کالاهای وارده باشیم.

چشم پوشی دولت از 21 هزار میلیارد تومان درآمد گمرکی به نفع واردکنندگان

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در حال حاضر حقوق ورودی کالاهای وارداتی غیراساسی هم در گمرک با ارز 4200 تومانی محاسبه می‌شود که اگر دولت حقوق ورودی این کالاها را با ارز 11500 تومانی در نظر بگیرد حدود 21 هزار میلیارد تومان افزایش درآمد خواهد داشت.

وارد کنندگان چادر مشکی محدودند و سود ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصدی می‌برند

تعداد واردکنندگان چادر مشکی محدود است و یکی از واردکنندگان، کارخانه‌ای تولیدی را که توان تولید چادر مشکی را با این فضای کسب‌وکار ندارد خریده و تولید این واحد صفر است.

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده