دوشنبه دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۹:۱۰ بعد از ظهر

اخبار بازرگانی

تسهیلات بانکی به بخش بازرگانی ۲ برابر شد

تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش بازرگانی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر شده و بخش صنعت و معدن نیز بعد از بخش خدمات بیشترین سهم از تسهیلات بانکی را به خود اختصاص داده است. 

محمد باقر نوبخت:
طرح گشایش اقتصادی را هنوز علنی نکرده ایم

محمدباقر نوبخت بیان کرد: هنوز به طور دقیق به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم و از نمایندگان مجلس هم خواسته‌ایم که فعلاً راجع به مباحث مطرح‌شده اظهارنظری نداشته باشند.

بانک مرکزی جزئیات نرخ رشد اقتصادی را اعلام کرد

بانک مرکزی جزئیات آمار نرخ رشد اقتصادی را اعلام کرد که بررسی آنها نشان می‌دهد علت عمده کاهش نرخ رشد تولید ناخالص داخلی را باید در کاهش ارزش افزوده فعالیت های نفت، خدمات عمومی، بازرگانی و رستوران و هتلداری و خدمات اجتماعی، شخصی و خانگی جست‌وجو کرد.

سرپرست وزارت صمت:
۸۰ درصد مرزهای کشور باز شده/ امسال تقریبا اتکای کامل درآمدهای ارزی کشور روی صادرات غیر نفتی است

در حال حاضر ۸۰ درصد تمامی مرزهای تجاری و فعال کشور باز و روال تجارت به حالت عادی بازگشته است. امسال بحث صادرات جدی تر از سال‌های قبل است چون کشور فاصله بیشتری با اقتصادی نفتی گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین مطرح کرد؛
با وجود سازمان توسعه تجارت چرا وزارت صمت شورای تجارت خارجی را تشکیل داد؟

مجیدرضا حریری با بیان اینکه با وجود تشکیل سازمان توسعه تجارت با هدف فرماندهی کل تجارت خارجی، تشکیل نهاد و شورای دیگر در کنار آن لزومی ندارد، گفت: مشخص نیست خروجی این نهادها چه بوده و لزوم تشکیل آنها چیست؟

فیلم/ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:
گرانی گوشت به دلیل قانون مبارزه با قاچاق است


پربیننده