جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸:۲۸ قبل از ظهر

اخبار رئیس کل اسبق بانک مرکزی

ابراهیم شیبانی رئیس کل اسبق بانک مرکزی:
تحقق ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی اتفاق بزرگی است

شیبانی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز در کشورمان همزمان با اعمال تحریم‌ها و گسترش محدودیت‌ها بود و همین اتفاق باعث شد که برآوردهایی پیش از افزایش صادرات محقق پیدا نکند، گفت: تحقق ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی برای اقتصاد وابسته به نفت ما خود اتفاق بزرگی است.

با طرح جدید اصلاح نظام بانکی دیگر هیچ کاری نمی‌توان انجام داد/ مشتریان و بانک‌ها در رنج و عذاب قرار دارند

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: طرح تحول نظام بانکی که شور اول آن در مجلس تصویب شده، هیچیک از عواملی که باعث رنجوری نظام بانکی کشور شده است را اصلاح نمی‌کند.

به بودجه سال آینده که فکر می‌کنم سرم درد می‌گیرد/ بیشتر قوانین طرح بانکداری اسلامی جنبه ایده‌آلیستی دارند

طرح بانکداری جدید موارد تشکیک بسیاری دارد که برخی از آ‌نها اگر اجرایی شود نیاز به زمان زیادی دارد این طرح بیشتر ایده‌آلی است تا واقعی و امیدوارم نمایندگان مجلس در هنگام بررسی آن شرایط روز کشور و واقعیت‌ها را در نظر بگیرند.

تحلیل طهماسب مظاهری رئیس کل اسبق بانک مرکزی از افزایش خرید ملک توسط ایرانیان در خارج از کشور:
مردم خرید خانه در ترکیه و گرجستان را مانند قلکی می‌دانند که از این طریق پولشان را پس انداز کنند/ مردم باید احساس کنند دولت در مقابلشان قرار ندارد

مظاهری گفت: به آقای روحانی و اعضای هیات دولت و مجلس در این شرایط توصیه می‌کنم شما کاری کنید مجموعه ریسک سرمایه گذاری در داخل کشور هم به لحاظ ریسک اقتصادی و هم به لحاظ ریسک سیاسی حداقل از جهت رفتار دولت و حاکمیت با سرمایه گذاران کاهش پیدا کند.

انتقادات صریح رئیس کل بانک مرکزی دولت اصلاحات از برجام:
برجام را طوری بستند که راه فرار و فریب در آن باز باشد/ هیچ پیش‌بینی در مورد تغییر رئیس جمهور آمریکا در سند برجام صورت نگرفته!

شیبانی گفت: در سند برجام عنوان می‌شود که رئیس جمهور آمریکا سعی می‌کند مصوبات را پیگیری و اجرا کند، اما مشخص نیست اگر رییس جمهور آمریکا تغییر کرد و دنبال آن نرفت، چه باید کرد؟

فیلم/ معاون وزیر اسبق نیرو:
جنوب شهر تهران سالی ۳۶ سانتی‌متر فرونشست دارد!


فیلم/ رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران:
مسئولان وزارت نیرو در جلسات می‌گویند برقی برای خودروهای برقی ندارند
فیلم/ مدیرعامل توانیر:
سال گذشته ۶۰۰ مگاوات ترانزیت برق آزمایشی به ترکیه داشتیم

پربیننده