شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۳:۱۴ بعد از ظهر

اخبار وزارت امور اقتصاد و دارایی

خبرنگار «نود اقتصادی» کسب اطلاع کرد؛
گران‌ترین و ارزانترین استان‌های ایران برای زندگی کدامند؟

همچنین در بین ۳۱ استان کشور، خانوارهای تهرانی با هزینه ۴/۸ میلیون تومانی، البرزی‌های با ۳/۶ میلیون تومانی و خانوارهای شهری استان کهگیلویه و بویراحمد با هزینه سه میلیون و ۲۰۳ هزار تومانی، در رتبه‌های اول تا سوم با بیشترین هزینه ماهانه قرار داشته‌اند.

شاخص بورس از مرز 207 هزار واحد عبور کرد

بانک اقتصاد نوین (ونوین) با 66 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 40 واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با 31 واحد و مخابرات ایران (اخابر) با 29 واحد از جمله گروه هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند. در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ایران خودرو، گروه مپنا ( سهامی عام)، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

علی عسگری،‌ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در گفتگو با «نود اقتصادی» بابت رفتار مسعود کرباسیان در ماجرای عزلش از او انتقاد کرد
گلایه معاون دژپسند از وزیر سابق اقتصاد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی معتقد است که مسعود کرباسیان وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی، او را ناجوانمردانه از سمت خود در مدیریت عاملی سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه برکنار کرده است.

واردات 3200 قلم کالا آزاد شد/ میانگین نرخ بیکاری مناطق آزاد از میانگین کشوری 5 درصد کمتر است

مرتضی بانک با اشاره به اینکه درباره تخصیص ارز طبیعی است بانک مرکزی باید بر اساس وضعیت درآمد خود تامین می کرد افزود: بر این اساس حدود 70 تا 80 میلیون دلار بیشتر به مناطق آزاد تخصیص داده نشد، ولی تقاضای ما 2 میلیارد و 400 میلیون دلار بود که عمدتا برای مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و کالاهای ضروری است.

2600 میلیارد تومان ازسود سهام عدالت به حساب خصوصی سازی واریز نشد

مسعود کرباسیان درباره باز شدن نمادهای بسته بورس نیز گفت: در بورس از 37 نماد بسته 20 نماد باز شده و در فرابورس تعداد نمادهای بسته از 12 نماد به 8 و در بانکها از 8 به 4 نماد کاهش یافته است.

فیلم/ رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی:
دولت در دهه قبل برای صادرات نفت به دشمن التماس می کرد


فیلم/ دبیرکل انجمن مهندسی مالی:
وزارت اقتصاد از وظیفه اقتصادی که بر گردنش نهاده شده غافل است
فیلم/ نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی:
۳۰ درصد تولید برق دنیا از تجدید پذیر است که در ایران این عدد ۱.۳ درصد است
«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد
چرا مهمترین دلیل افزایش طلا و سکه افزایش قیمت اونس جهانی است؟

پربیننده