پنج شنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۲:۲۶ بعد از ظهر

اخبار ارزش پول

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان خودرو:
افزایش طلب خودروسازان به قطعه سازان و کاهش ارزش پول ملی، قطعه سازان را روز به روز ضعیف‌تر کرده است

بهرام شهریاری بیان کرد: قطعه‌ساز هر طلبی که داشته‌ است، امروز با کاهش ارزش روبرو شده است؛ بنابراین قطعه‌ساز ما روزبه‌روز ضعیف‌تر شده و به تدریج از گردونه خارج می‌شود.

معاون وزیر اسبق اقتصاد در گفتگو با «نود اقتصادی»:
اظهارات نوبخت درباره ربط دادن معیشت مردم به تحریم‌ها کارشناسی نبود/ تورم‌های لجام گسیخته و کاهش ارزش پول ملی ربطی به تحریم‌ها ندارد

حیدر مستخدمین حسینی کاهش ارزش پول ملی و تورمهای لجام گسیخته فشار را به اقشار پایین دست جامعه بیشتر کرده و این مسئله هیچ ربطی به تحریمها ندارد، گفت: سخنان دیروز آقای نوبخت و سازمان برنامه و بودجه خالی از مباحث کارشناسی مطرح شد.

یک تحلیلگر بازار سرمایه:
مدیریت نرخ سود بانکی گره بازار سرمایه را باز می‌کند/ برطرف شدن مشکل بازار سهام وابسته به بازار پول است

امیرعلی باقری بیان کرد: برطرف شدن مشکل بازار سهام در شرایط کنونی وابسته به بازار پول است و بهتر است شرایط بنیادی بازار به سمتی حرکت کند که خرید سهام در این قیمت‌ها برای فعالان بازار سرمایه صرفه اقتصادی داشته باشد.

فیلم/یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»:
رشد شاخص بورس، تورم زا نیست

دکتر مرتضی کاظمی بیان کرد: تورم به قدرت خرید پول بستگی دارد و این علت افزایش قیمت سایر دارایی‌هاست. اینکه برخی میگویند افزایش قیمت سهام شرکت‌ها، باعث تورم می‌شود تعجب آور است. افزایش شاخص بورس نتیجه تورم است. دولت با ولخرجی حجم پول را افزایش می‌دهد که باعث تورم و سقوط ارزش پول می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
در سه ماه اخیر ۲۹ درصد از ارزش پول ملی کشور کاهش یافته/ هجوم مردم به بازارهای مختلف تورم خود افزا را به همراه دارد

احمد توکلی با بیان اینکه فقط در سه ماه گذشته ۲۹ درصد از ارزش پول ملی کاسته شده است، مردم برای حفظ دارایی‌های خود به بازار‌ها هجوم می‌آورند که منجر به افزایش تقاضا و به تبع آن افزایش مجدد قیمت‌ها می‌شود و تورم خود افزا را شاهد خواهیم بود.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند