پنج شنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲:۵۹ بعد از ظهر

اخبار حمل و نقل دریایی

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:
حمل بار صادراتی کانتینری در دریای خزر ۱۲۵ درصد رشد کرد

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با تاکید بر اینکه تمرکز کشتیرانی دریای خزر صادرات و حمایت از صادرکنندگان ایرانی است، گفت: با توجه به شرایط کشور روسیه و مجموعه تحولاتی که در حوزه مسیر‌های حمل بار این کشور به دلیل مناقشات با اوکراین صورت گرفته، حجم تقاضا برای صادرات به روسیه با رشد فزاینده‌ای مواجه است، اما در عین حال کشتیرانی دریای خزر طی هفت ماهه سال جاری در بخش حمل کالا‌های مربوط به کریدور‌های شمال-جنوب نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

فیلم/عضو هیات مدیره انجمن خدمات مسافرتی در گفت‌وگو با «نود اقتصادی»:
برخی مسولان چند ماه پیش که جام جهانی شروع نشده بود می‌گفتند، روزی ۱۰۰۰ نفر را برای جام جهانی به کیش می‌فرستیم، الان جام جهانی شروع شده، پس کو  عمل به آن وعده‌ها!؟

مازیار شهمیری بیان کرد: در سال‌های گذشته ارتباطات خوبی با قطر داشتیم و پروازهای قطر در اوج کرونا هم برقرار بود، باید استفاده بهتری از جام جهانی ۲۰۲۲ می‌کردیم.

نگاهی به وعده‌های بی پایه و اساس و تعجب‌آور ضرغامی و قاسمی در خصوص جام جهانی قطر!
 وزرای راه و گردشگری باید پاسخگوی فرصت‌سوزی بزرگ اقتصادی ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ باشند

تاخیر وزارت گردشگری و وزارت راه در آماده‌سازی شناورهای مسافربری و تامین سوخت یارانه‌ای منجر به از دست رفتن زمان و فرصت بهره‌برداری از جام جهانی ۲۰۲۲ برای ایران شد.

فیلم/معاون وزیر امور خارجه:
در دریای خزر محدودیت کشتی داریم/ در موضوع کشتی‌های "رو رو" یک سال است که کمبود داریم ولی هنوز اقدام عاجلی نکردیم!

مهدی صفری با بیان اینکه جلسات متعددی برای حل و فصل مسائل تعرفه‌ای کریدور شمال و جنوب برگزار کردیم، گفت: تعرفه راه آهن از روسیه به قزاقستان به ترکمنستان و ایران را همسان کردیم.

فیلم/عضو کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عملکرد تبعیض آمیز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی معطل ماندن کالاهای صادراتی تجار به روسیه در بنادر شمالی کشور است

محمود امتی بیان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بارهای خودش را در اولویت گذاشته اما بار صادراتی بخش خصوصی به روسیه تا ۳۰ روز در بنادر شمالی معطل می‌ماند.

«نود اقتصادی» گزارش می‌دهد؛
هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی زیان‌ده پاداش می‌گیرند !


نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با «نود اقتصادی»:
عده‌ای از زیر بار تعیین مسئولیت دستمزد 35 درصدی فرار می‌کنند