به گزارش «نسیم»، عبدالرضا قاسمی گفت: به رغم ذخایر بالای معادن در کشور، از نظر اکتشاف و تولید معدنی به مرحله مطلوب جهانی دست نیافته ایم و این موضوع با مولفه بهره وری نیروی انسانی، ارتباط مستقیم دارد.

معاون ایمیدرو افزود: بر اساس گزارش بانک جهانی، سهم سرمایه انسانی در تولید ثروت جهانی در کشورهای صنعتی با درآمد بالا 79.6 درصد،‌در حال توسعه 15.9 درصد و صادرکننده مواد خام 4.6 درصد است؛ این در حالی است که سهم نیروی انسانی در هر یک از گروههای یادشده در تولید ثروت به ترتیب 67 درصد،‌ 56 درصد و 36 درصد در مقایسه با سایر عوامل تولید مانند منابع طبیعی و مالی است که این آمار نشان از اهمیت نیروی انسانی با کیفیت بالا در تولید ثروت دارد.

معاون ایمیدرو افزود: به منظور دستیابی به اهداف استراتژیک و برنامه های عملیاتی ایمیدرو در حوزه منابع انسانی، تاپ چارت سازمانی،‌ شرح و وظایف،‌ طرح تفصیلی و سایر فرایندهای مرتبط با جذب نیروی انسانی و حقوق و دستمزد تدوین و نهایی شد.

وی تصریح کرد: همچنین نظام ارزیابی عملکرد با هدف ارتقاء بهره وری و بهبود مبتنی بر سنجش همزمان فعالیت های فردی و گروهی تدوین و در حال اجرا است.

به گفته قاسمی، در واحدهای تابعه نیز موضوع اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اجرای نظام ارزیابی عملکرد در دست اقدام قرار دارد.

معاون مالی و اداری ایمیدرو خاطر نشان کرد: هیات های اجرایی در واحدهای تابعه نقش محوری در پیشبرد اهداف و برنامه ها را خواهند داشت و موضوع کنترل های داخلی و انضباط مالی که از مباحث بسیار مهم در حوزه مالی و حسابرسی به شمار می آید توسط کارگروهی در حال تدوین و اجرا است