به گزارش «نسیم»، ساسان قربانی افزود: این مصوبه برای واحدهای تولیدی بسیار موضوع مطلوبی خواهد بود چرا که پیش از این مهلت اعتبار کارت بازرگانی برای واحدهای تولیدی یک سال بود.

وی افزود : این اقدام گامی دیگر برای بهبود فضای کسب وکار ورفع موانع برای تولید است که با ابتکار وزارت صنعت،معدن وتجارت در 18 تیرماه  به تصویب هیات وزیران رسید.

قربانی همچنین در خصوص جلسه اخیر شورای سیاستگذاری خودرو گفت: پس از تشکیل کارگروهای تخصصی، جلسات کارشناسی و طرح موضوع در چندین جلسه شورای سیاستگذاری خودرو نهایتا "سند اهداف و سیاستهای توسعه صنعت خودرو" نهایی و مقرر شد اعضای شورا نظرات نهایی خود را ارائه نمایند تا این سند اعلام رسمی شود .

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو همچنین گفت: از وضعیت آزمایشگاههای  استاندارد های55 گانه خودرو گزارشی در جلسه ارائه و مقرر شد ضمن جلوگیری از کارهای موازی ، تکمیل وایجاد آزمایشگاهای خودرو با استفاده از توان داخلی انجام پذیرد

وی گفت: در این جلسه وزیر صنعت، معدن و تجارت بار دیگر بر فعالیت‌های تحقیقاتی در واحدهای خودرو سازی و قطعه سازی تاکید کرد و گفت که تحقیق و توسعه باید با نگاه سرمایه گذاری صورت گیرد ونه هزینه ای. چرا که سرمایه گذاری در  تحقیق و پژوهش هزینه نیست و این هزینه ها برای واحدهای صنعتی برگشت خواهد داشت.

قربانی افزود: همچنین نعمت زاده در این جلسه بر افزایش تولید در جهت پاسخگویی به مشتریان ، افزایش کیفیت ، کاهش هزینه های سربار تاکید کرد.