به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران سید امیر برهانی رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران در جلسه ای که با دنیس زدوروف، رایزن ارشد امور اقتصادی و ایگور خودین رایزن سفارت جمهوری بلاروس در محل صندوق برگزار گردید از آمادگی این صندوق جهت گسترش روابط مالی با بانک های بلاروسی جهت توسعه تضمین صادرات کالا وخدمات به این کشور خبر داد.

وی اظهار داشت حمایت از صادرکنندگان کالا و خدمات فنی مهندسی کشور به بلاروس جزو اولویتهای صندوق ضمانت صادرات ایران می باشد و این  صندوق  آمادگی همکاری با TC بانک بلاروس جهت  تضمین صادرات به آن کشور را دارد. وی اظهار امیدواری نمود گسترش روابط ج.ا. ایران با کشور بلاروس موجب توسعه روابط تجاری دو کشور با پوششهای بیمه ای و ضمانت نامه ای صندوق گردد. 

دنیس زدوروف رایزن ارشد امور اقتصادی سفارت بلاروس در ایران، ضمن تأکید بر ضرورت گسترش همکاریهای دو جانبه در حوزه صادرات محصولات دو کشور، پیوند و روابط بلاروس و ایران را بسیار جدی و مستحکم دانست و با اعلام این که بلاروس در بخش صادرات کود شیمیایی، محصولات چوبی، گوشت، مرغ و نباتات به ایران دورنمای خوبی پیش بینی می کند افزود: در سفر رئیس جمهور بلاروس به ایران در سال 1401 توافقاتی بنیادین بین دو کشور با هدف گسترش  روابط تجاری دو کشور به امضاء رسیده است  و در این راستا واردات انواع محصولات کشاورزی، سنگ و مواد ساختمانی و سایر محصولات از ایران، همواره مورد توجه بلاروس بوده است. در پایان وی از آمادگی این کشور برای انعقاد  تفاهم نامه با صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پشتیبانی از صادرات و واردات دو کشور خبر داد.