اخبار شرکت‌ها - یخچال های سامسونگ با سیستم Full No Frost از جمله تجهیزات مدرن محسوب می شوند .  در چنین یخچال هایی فقط یک اواپراتور وجود دارد که در فریزر قرار دارد.  محفظه یخچال توسط یک فن خنک می شود که از طریق کانال های مخصوص هوای سرد را از اواپراتور فریزر به محفظه یخچال هدایت می کند. یک المنت حرارتی در اواپراتور در فریزر تعبیه شده است که به صورت دوره ای روشن می شود و برفک و یخ تشکیل شده روی اواپراتور را آب می کند.  بنابراین، یخچال No Frost نیازی به یخ زدایی ندارد و این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.
علیرغم مزایای مختلف خرابی های رایج در یخچال های نوفراست سامسونگ ممکن است دستگاه را بطور کامل از کار بیاندازد که تعمیر آنها بسیار پرهزینه بوده و ممکن است حتی منجر به خرید یک دستگاه جدید شوند.

 خرابی های رایج در یخچال های نوفراست سامسونگ

 1 . سوختن فیوز

 فیوز در یخچال های نو فراست سامسونگ دارای عملکرد محافظتی است.  هنگامی که به دلایلی یخچال از حالت یخ زدایی خارج نمی شود، المنت گرمایش به گرم شدن ادامه می دهد و دمای اواپراتور از حد معینی (معمولا 60-70 درجه سانتیگراد) بالاتر می رود، بنابراین ، حفاظت فعال شده و فیوز منفجر می شود. در این صورت مدار به طور خودکار قطع می شود و یخچال بدون یخ زدایی به کار خود ادامه می دهد.
پس از منفجر شدن و سوختن فیوز، یخچال نوفراست سامسونگ حدود یک تا دو هفته به طور عادی کار می کند و سپس متوجه می شوید که یخ و برفک در فریزر تشکیل شده است، محفظه یخچال خوب خنک نمی شود و کمپرسور با خاموش شدن های نادر کار می کند.
تعمیر شامل تعویض فیوز است.  این قطعه در برخی از یخچال های نوفراست سامسونگ  ، در یک محفظه با سنسور یخ زدایی عرضه می شود، بنابراین هر دو قسمت باید تعویض شوند

 2 . از کار افتادن تایمر یخ زدایی

 تایمر بین حالت های خنک کننده و یخ زدایی سوئیچ می کند . وقتی خراب می شود یخچال سامسونگ یا در حالت یخ زدایی می ماند و اصلا روشن نمی شود یا یخ زدایی نمی کند. در حالت دوم، اواپراتور با یخ پوشانده می شود، محفظه یخچال به خوبی یا اصلا خنک نمی شود ، کمپرسور دائما کار می کند یا به ندرت خاموش می شود.
برای رفع مشکل باید تایمر را تعویض کنید.

 3 . خرابی سنسور یخ زدایی

 سنسور ، دما را در اواپراتور اندازه گیری می کند. با سیگنال این قطعه، یخچال شروع به یخ زدایی می کند و آن را کامل می کند. اگر سنسور از کار بیفتد، یخچال سامسونگ یا اصلا وارد یخ زدایی نمی شود یا از آن خارج نمی شود. در حالت اول، یک لایه یخ و برفک روی اواپراتور ایجاد می شود ، کانال تامین هوای سرد به محفظه فریزر را مسدود می کند و محفظه فریزر خنک نمی شود. در حالت دوم یخچال نو فراست سامسونگ در حالت یخ زدایی هنگ نموده و روشن نمی شود.
در این صورت ، سنسور باید با سنسور جدید تعویض شود. در برخی از مدل های یخچال، سنسور یخ زدایی و فیوز در یک محفظه قرار دارند، بنابراین با هم تعویض می شوند.

 4 . سوختن المنت یخ زدایی

 المنت گرمایش در اواپراتور و در فریزر تعبیه شده است. هنگامی که دمای اواپراتور به زیر سطح معینی می رسد، سنسور یخ زدایی سیگنال داده و المنت روشن می شود.  در حین یخ زدایی، درجه حرارت در اواپراتور افزایش می یابد و هنگامی که به حد معینی می رسد، المنت گرمایش خاموش می شود. اگر المنت گرمایش خراب شده یا بسوزد، باید آن را تعویض کنید.

8 خرابی رایج یخچال های نوفراست سامسونگ

 5 . از کار افتادن موتور کمپرسور

 گاهی اوقات موتور کمپرسور اصلا روشن نمی شود یا روشن می شود و بلافاصله خاموش می شود. دلایل اصلی خرابی کمپرسور در یخچال های سامسونگ با سیستم یخ زدایی No Frost عبارتند از:
- پارگی سیم پیچ ها که در این صورت موتور کمپرسور به هیچ وجه روشن نمی شود.
- ایجاد اتصال کوتاه در سیم پیچ کار یا راه اندازی : در این حالت موتور برای چند ثانیه روشن می شود، رله استارت کلیک می کند و کمپرسور خاموش می شود.
- اتصال کوتاه سیم پیچ به کیس : در چنین شرایطی، هنگام تلاش برای راه اندازی کمپرسور، دستگاه از کار می افتد.
کمپرسور قابل تعمیر نیست و باید با کمپرسور جدید تعویض شود.

 6 . خرابی برد کنترل

 یکی از رایج ترین خرابی های یخچال نوفراست سامسونگ خرابی برد کنترل دستگاه است. برد  کنترل یک ریز مدار با عناصر رادیویی است که شامل الگوریتم عملکرد یخچال است. هنگامی که برد از کار می افتد، عناصر رادیویی و کنتاکت ها و می سوزند یا اکسید می شوند، سیستم عامل از بین می رود. هنگامی که برد کنترل خراب است، یخچال نوفراست سامسونگ رفتار متفاوتی دارد از جمله :
- هر دو محفظه یا یکی از آنها خنک نمی شود.
- یخچال به هیچ وجه روشن نمی شود.
- در موارد نادر، دستگاه بطور کامل از کار می افتد .

 لازم است عناصر سوخته را شناسایی کنید و آنها را با موارد جدید جایگزین کنید. اگر سیستم عامل از کار بیفتد، حافظه برد لحیم شده، برنامه ریزی مجدد می شود. در موارد دشوار، هنگامی که پردازنده تراشه از کار می افتد، برد کنترل به طور کامل تغییر می کند.

 7 . مسدود شدن کانال های زهکشی و تخلیه

 در حین کار عادی یخ زدایی  در یخچال های نوفراست سامسونگ، آب در یخچال سامسونگ تشکیل می شود که از طریق کانال زهکشی به مخزن پشت یخچال تخلیه می شود. هنگامی که زهکشی مسدودئ شده یا یخ زده است، آب به داخل مخزن نمی رود، بلکه به ته فریزر می ریزد و در آنجا یخ می زند و این یکی دیگر از رایج ترین خرابی های یخچال نوفراست سامسونگ است که کاربران زیادی از آ شکایت دارند. لازم است پانل داخل فریزر را که پشت آن اواپراتور و سوراخ تخلیه قرار دارد برداشته و با آب ، انسداد را شستشو دهید. اگر این روش کمکی نکرد، کانال زهکشی باید با یک مفتول سیمی تمیز شود.

 8 . خرابی فن در یخچال

 فن هوای سرد را از اواپراتور در فریزر به محفظه یخچال هدایت می کند. اگر خراب شود، یخچال خنک نمی شود و فریزر کار نمی کند . در این صورت اصولاً موتور فن می سوزد یا پره ها می شکنند.
اغلب دلیل خرابی فن، نقص در سیستم یخ زدایی یخچال نوفراست سامسونگ است.  یخ و برفک تشکیل روی اواپراتور به دلیل خرابی آن مانع از چرخش فن شده و آن را غیرفعال می کند. قبل از از کار افتادن فن، صدای تق تق پره های فن که با یخ تماس می گیرند شنیده می شود.فن تعمیر نشده و باید تعویض شود.

تعمیر یخچال را  حتما به تعمیرکاران مجاز و معتبر بسپارید. برای تعمیر یخچال سامسونگ در کرج ، با نیکان سرویس تماس بگیرید. 09127992368