اخبار شرکت‌ها - به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، مراحل مختلف فعال‌سازی غیرحضوری حساب وکالتی از مراجعه به سامانه فیروزه (سامانه وکالتی کردن حساب بانک ملی ایران) تا دریافت پیام تاییدیه انجام کار به صورت کامل تشریح شده است.

آدرس اینترنتی سامانه فیروزه بانک ملی ایران  https://firoozeh.bmi.ir 

مراحل وکالتی کردن حسابها در سامانه فیروزه با دو روش امکانپذیر است: 

روش اول 

ورود با اطلاعات کارت بانکی

وارد کردن کد ملی، شماره همراه، کد امنیتی

وارد کردن شماره کارت، cvv2، تاریخ انقضای کارت 

انتخاب گزینه وکالتی کردن حساب برای خودروسازی 

انتخاب گزینه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (خودرو داخلی) 

انتخاب یکی از حساب های نمایش داده شده مشتری 

مطالعه و پذیرش متن قرارداد

 انتخاب گزینه وکالتی کردن حساب. 

روش دوم 

ورود با احراز هویت بانکی (بام) 

وارد کردن نام کاربری، رمز عبور، پیامک تایید

انتخاب گزینه وکالتی کردن حساب برای خودروسازی 

انتخاب گزینه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (خودرو داخلی)

انتخاب یکی از حساب های نمایش داده شده مشتری

مطالعه و پذیرش متن قرارداد

انتخاب گزینه وکالتی کردن حساب 

در این راستا، مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به این سامانه تا تاریخ 29 اردیبهشت ماه نسبت به وکالتی‌ کردن حساب خود به‌ صورت غیرحضوری اقدام کنند. 

بر اساس اعلام وزارت صمت، مبلغ لازم برای شرکت در این مرحله، یک میلیارد ریال است و مبلغ مذکور باید تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب وکالتی مشتریان موجود باشد. ضمن اینکه شرایط نداشتن پلاک انتظامی فعال، عدم خرید 48 ماهه از خودروسازان و... لحاظ خواهد شد. 

همچنین از زمان وکالتی‌ کردن حساب تا زمان اعلام اولویت‌های تخصیص خودرو در مرحله دوم، وجه مذکور در حساب مشتری مسدود بوده و قابل ‌برداشت نخواهد بود. بنابراین انصراف از حساب وکالتی یا برداشت وجه توسط متقاضی طی این مدت، به ‌منزله انصراف از طرح تلقی شده و منجر به حذف متقاضی از لیست نوبت‌ دهی می‌شود.

متقاضیان باید پس از تأمین وجه و وکالتی‌ کردن حساب خود به ‌منظور قرارگیری در لیست نوبت ‌دهی مرحله دوم خودروهای داخلی از سوم تا دهم خردادماه به تارنمای esalecar.ir مراجعه و مطابق با شرایط عمومی مندرج در سامانه یادشده، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. 

لازم به ذکر است، امکان ثبت ‌نام متقاضیانی که پیش‌تر، در لیست نوبت‌دهی مرحله اول طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی و وارداتی قرارگرفته‌اند، وجود ندارد؛ مگر آنکه مشتریان مذکور تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه انصراف خود را از شرکت در طرح‌ های یاد شده در سامانه ‌های مرتبط ثبت کنند.