اخبار شرکتها-در گذشته همه خانه ها دارای حیاط بودند . همه حیاط ها دارای باغ و درخت بودند. اما امروزه که اکثر مردم در ساختمان های آپارتمانی زندگی می کنند ، دیگر طبیعت در خانه ها نقشی ندارد و خانه های ما دیگر صفای گذشته را ندارند . با نگهداری گل در آپارتمان خود می توانید آرامش دیروز را به خانه های خود بازگردانید. در ادامه به معرفی 3 گیاه مناسب برای آپارتمان پرداخته ایم.
اما قبل از این بهتر است نکات مهم هنگام مراقبت از یک گیاه آپارتمانی را بدانید.

 

خاک نا مناسب و بی کیفیت
اگر در هنگام خرید خاک، خاک مناسبی برای گیاه خود انتخاب نکنید ممکن است به سرعت گیاه خود را از دست بدهید زیرا گیاه نمی تواند در خاک سفت نفس بکشد و ریشه آن بعد از مدتی می پوسد.

آبیاری پشت سر هم 
بسیاری از گیاهانی که در آپارتمان نگهداری می شوند نیازی به آبیاری روزانه ندارند. در بیشتر گیاهان آپارتمانی باید خاک گلدان کمی خشک شود سپس گیاه را آبیاری کرد. به خصوص در گیاهانی که نور کمی دریافت می کنند.

تعویض گلدان
تعویض گلدان باید به درستی و بدون آسیب به ریشه گیاه انجام شود. به همین دلیل بهتر است گلدان را یک روز پس از آبیاری عوض کنید زیرا خاک در اطراف ریشه به هم چسبیده است و خطر آسیب ریشه کاهش می یابد. به خاطر داشته باشید که باید سریع گلدان را عوض کنید. اگر بخواهید کمی وقت تلف کنید احتمال آسیب هوا به ریشته ها بیشتر می شود.

قبل از خرید
یادتان باشد قبل از خرید گل آپارتمانی زیر و روی برگ ها، کنار ساقه و اطراف گل ها را به دقت بررسی کنید تا از خرید گیاه علف آفت زده خودداری کنید.

محبوب ترین انواع گل های آپارتمانی
گل های آپارتمانی به دو دسته کم نور و پر نور تقسیم می شوند. هر فردی باید با توجه به نور خانه خود گیاهی را انتخاب کند و در صورت بی توجهی به این موضوع در نگهداری از این گیاه به مشکل بر خواهد خورد. محبوب ترین گل های آپارتمانی آنهایی هستند که طول عمر بالایی دارند و نگهداری از آنها آسان است. مراقبت از گیاه در منزل یکی از عادت های شایسته و پسندیده است. گویی از بخشی از طبیعت را در خانه خود مهمان کرده اید و هوای خانه شما سرشار از اکسیژن خواهد شد.

گیاه شمعدانی
دلیل محبوبیت شمعدان تنوع زیاد و گلدهی همیشگلی آن است. آفریقای جنوبی زادگاه شمعدان است . شمعدانی تنوع بالایی دارد و دارای رنگ های سفید، صورتی، نارنجی می باشد. 

گلدهی
گلدهی شمعدانی به دو عامل بستگی دارد : کیفیت نور و تغذیه گیاه. شمعدانی برای ایجاد غنچه های جدید به نور کافی نیاز دارد و همچنین باید با کود مناسب گلدهی تغذیه شود.

نیاز نوری
شمعدانی از آن دسته گیاهانی است که نور زیادی دارد. پنجره های شرقی و جنوبی برای این گیاه مناسب هستند اما یادتان باشد که اگر شیشه پنجره ساده است باید از شیشه مات برای فیلتر نور استفاده کنید .

نیاز آبی 
روش آبیاری شمعدانی به این صورت است که اجازه دهید خاک کمی خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید. بهتر است از آبی که 24 ساعت در محیط مانده برای آبیاری استفاده شود.

نیاز خاکی
خاک شمعدانی باید زهکشی خوبی داشته باشد، زیرا شمعدانی خاک دائماً مرطوب را دوست ندارد. برای خاک شمعدان می توانید از بسته های آماده کاشت یا سه بخش ماسه، خالک لوم و کود حیوانی استفاده کنید.
گیاه سانسوریا
 

گیاه سانسوریا یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که عاشق گیاهان هستند اما وقت برای رسیدگی به آن ندارند. سانسوریا به نگهداری خاصی، نور زیاد، آبیاری روزانه و مداوم ، تهویه و رطوبت نیاز ندارد. از این رو خرید سانسوریا بیشتر به افرادی توصیه می شود که در منزل خود نور کافی ندارند. نیجریه و کنگو زادگاه سانسوریا است.

پاجوش
پاجوش یکی از جالب ترین بخش های نگهداری از سانسور است. اگر می خواهید که سانسوریا شما پاجوش بزند آن را در گلدان کوچکی بکارید و در محیطی روشن قرار دهید.

تصفیه هوا
سانسوریا علاوه بر سهولت در نگهداری، هوای خانه شما را تصفیه می کند. اگر هوای شهر و محل زندگی شما آلوده است، حتما در قسمت‌های مختلف خانه سانسوریا قرار دهید. اگر آن را در اتاق خواب قرار دهید، کیفیت خواب شما را بهبود میابد، زیرا برخلاف سایر گیاهان، در شب نیز اکسیژن ایجاد می کند.

نیاز نوری
در هر خانه‌ای جای خود را پیدا می‌کند، در شرایط کم نور و حتی اتاق ‌های تاریک نیز این گیاه مقاوم است، اما اگر در قسمت روشن خانه قرار بگیرد، عملکرد بهتری خواهد داشت.

نیاز آبی
 این گیاه نسبت به خشکی خاک مقاوم است و حتی خاک های خشک را به خاک های مرطوب ترجیح می دهد. هر وقت خاک کاملا خشک شد به این گیاه آب دهید.

نیاز خاکی
بهترین خاکی که می توان برای سانسوریا استفاده کنید خاک کمپوست است. یکی دیگر از خاک های مناسب برای رشد گیاه ، خاک رس، ماسه و مواد آلی است.
گیاه زامیفولیا
 


گیاه زامیفولیا یکی دیگر از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل نگهداری آسان، مقاومت در برابر کم آبی، مقاومت در برابر تاریکی و داشتن برگ های براق ، طرفداران زیادی دارد. خرید زاموفیلیا بیشتر مناسب افرادی است که در منزل خود نور کافی ندارد و می خواهند از گل و گیاه در منزل خود نگهداری کنند. این گیاه کند رشد است و برای کسانی که فرصت رسیدن به گل و گیاه را ندارند مناسب است .
نیاز نوری 
در محیط های سایه و کم نور دوام می آورد و زنده می ماند، اما در محیط های روشن با نور غیر مستقیم بهترین عملکرد را دارد. این گیاه می تواند در نور لامپ های فلورسنت رشد کرده و به زندگی خود ادامه دهد.
نیاز آبی
مهمترین نکته در نگهداری زاموفیلیا روش آبیاری آن است. این گیاه آبیاری مداوم و رطوبت خاک حساس است. برای آبیاری اجازه دهید خاک گلدان کاملا خشک شود. نمی توان زمان آبیاری مشخصی را تعیین کرد زیرا دما و شرایط روشنایی هر گیاه متفاوت است اما بهتر است که به گیاه خود هر 10 روز یک بار آب دهید. می توانید از یک سیخ چوبی استفاده کنید. آن را از کنار دیواره گلدان تا ته گلدان فرو کنید و اگر به آن خاکی نچسبید زمان خوبی برای آبیاری است .
نیاز خاک
با توجه به حساسیت گیاه به پوسیدگی ریشه حتما از خاک مرغوب و با زهکشی بالا استفاده کنید . توصیه می شود کف گلدان را با پوکه یا  سنگ  ریزه بپوشانید تا آب اضافی راحتتر خارج شود .

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید. در این مقاله سه نوع از بهترین گل های آپارتمانی را ارائه کرده ایم و سعی کرده ایم نیازهای هر کدام را توضیح دهیم.