حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: قیمت میلگرد در فاصله دو ماه گذشته ۲ هزار تومان افزایش داشته است که این یک افزایش کاملا غیرمنطقی است

وی بیان کرد: متاسفانه اواخر ماه اسفند توزیع‌کنندگان میلگرد بخاطر حساب‌رسی و انبارگردانی جلوی فروش را گرفتند که این اقدام منجر به افزایش قیمت میلگرد شد.

رستگار افزود: تولیدکنندگان بصورت کاملا غیرمنطقی در بورس اقدام به افزایش قیمت شمش و مواد اولیه فولاد کرده‌اند و دولت هم هیچ نظارتی بر این افزایش قیمت توسط تولیدکنندگان فولاد نمی‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: البته افزایش قیمت دلار و تحولات بازار جهانی فولاد مثل جنگ اوکراین و روسیه هم در افزایش قیمت میلگرد تأثیر داشته است. آن هم در شرایطی که دو کشور اوکراین و روسیه از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان هستند.

حمیدرضا رستگار بیان کرد: مردم باید بدانند ما هیچ کمبودی در تولید فولاد نداریم و حتی در صورت صادرات فولاد هم افزایش قیمت توجیهی ندارد. اما استقبال و تمایل کارخانجات و تولیدکنندگان به افزایش قیمت فولاد مشکلات زیادی را ایجاد کرده است

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان با پیش‌بینی‌های احتمالی از قطعی گاز در آینده و یا افزایش دستمزد اقدام به گران کردن فولاد می‌کنند و به این ترتیب حق مردم ضایع می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: افراد ناسالم و فاقد صلاحیت زیادی در زنجیره تولید تا مصرف فولاد و خصوصا در بورس فولاد نفوذ کرده‌اند و تنها یکی از اهدافشان این است که در مسیر وعده رئیس‌جمهور یعنی ساخت سالی یک میلیون مسکن کارشکنی کنند و جلوی تحقق این وعده را بگیرند.