اخبار شرکتها-بانک گردشگری از جمله مجموعه‌هایی است که در راستای تکمیل سبد خدمات خود، انواع وام را به مشتریانش اعطا می‌کند. یکی از این وام‌ها، تسهیلات مربوط به تعمیر مسکن بوده که سقف نرخ این تسهیلات 18 درصد اعلام شده و اقساط آن تا حداکثر طی 60 ماه قابل پرداخت است. افرادی که خواهان این وام هستند، باید در یکی از شعب بانک گردشگری سپرده قرض الحسنه داشته باشند یا این نوع حساب را افتتاح کنند. ضمانت اصلی برای دریافت این نوع وام، سند ملک است. این سند ملکی حتما باید متعلق به وام گیرنده باشد تا متقاضیان بتوانند وام 500 میلیون تومانی تعمیر مسکن را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که برای این نوع وام، سپرده قرض الحسنه مشتری در بانک مسدود نمی‌شود. بنابراین امکان استفاده از مبلغ سپرده قرض الحسنه وجود دارد. اما بانک گردشگری 16 درصد مبلغ تسهیلات اعطایی را در حساب دیگری نگهداری می‌کند.

مبلغ اقساط وام 500 میلیون تومانی تعمیر مسکن گردشگری

افرادی امکان درخواست این نوع وام را دارند که قبلا همین نوع تسهیلات را دریافت نکرده باشند. ضمن اینکه طبق قوانین بانکی، فرد نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در بانک باشد، وجود هر کدام از این موانع باعث عدم پرداخت تسهیلات به متقاضی خواهد شد.

در صورتی که بانک گردشگری حداکثر 500 میلیون تومان را با میزان سود و مدت زمان بازپرداختی که ذکر شد به متقاضی بپردازد، مبلغ هر قسط برای وی 12 میلیون و 696 هزار و 714 تومان خواهد بود. کل سود تسهیلات 261 میلیون و 802 هزار و 823 تومان و مجموع رقم این مبلغ وام و سود آن هم، 734 میلیون و 250 هزار تومان است.