اخبار شرکتها-بانک ایران زمین نیز به مانند سایر بانک‌ها با رعایت مقررات و ضوابط مربوط به بانکداری اسلامی، در صورت تجهیز منابع مالی خود برای رفع نیاز نقدینگی و نیز کمک به رشد اقتصادی در جامعه، انواع تسهیلات اعم از وام‌ها و عقود اسلامی را ارائه می‌دهد.
 

طرح سلامت بانک ایران زمین

بانک ایران زمین در راستای ایجاد و استمرار روابط در عرضه خدمات به اقشار مختلف جامعه، و همچنین با هدف، جذب و تمرکز گردش مالی منابع گروه‌های درمانی و ارائه خدمات مالی به آن‌‌ها، در قالب طرح سلامت به  مراکز درمانی، بهداشتی و پزشکی بخش خصوصی تسهیلات ویژه اعطا می‌کند.

تسهیلات طرح سلامت در قالب عقد مشارکت مدنی و با ضمانت دو نفر پزشک معتبر یا وثیقه ملکی مسکونی و حداکثر به مدت 36 ماه ارائه می‌شود.

این تسهیلات شامل تمام اشخاص حقیقی و حقوقی  فعال در امور درمانی، بهداشتی و پزشکی اعم از درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، پاراکلینیک‌ها ( شامل مراکز تصویربرداری، آزمایشگاهها، فیزیوتراپی، رادیولوژی، پاتوبیولوژی) مراکز لیزر درمانی، اورژانس، توانبخشی، بازتوانی، ترک اعتیاد، مشاوره روانشناسی و روانپزشکی، شنوایی سنجی، اپتومتری، گفتاردرمانی، ساخت پروتز، دامپزشکی، شرکتهای وارد کننده تجهیزات پزشکی و شرکت‌های سازنده و صادر کننده انواع پروتز و تجهیزات پزشکی است.

ضمن این‌که این تسهیلات شامل پرستاران و سایر کارشناسان وابسته به رشته پزشکی نمی‌شود.

تسهیلات مضاربه بانک ایران زمین

در عقد مضاربه بانک متعهد می‌شود که سرمایه نقدی مشخصی را به متقاضی پرداخت کند؛ با این شرط که شخص متقاضی با سرمایه مذکور به فعالیت‌های تجاری بپردازد و سود حاصل بین طرفین تقسیم گردد.

ضمنا مضاربه تنها در امور بازرگانی داخلی و خارجی است و به این علت بانک‌ها مجاز به انعقاد مضاربه با بخش خصوصی در امور واردات نیستند. مدت قرارداد حداکثر یک سال از زمان انعقاد تا تسویه کامل موضوع قرارداد است.

تسهیلات مضاربه بانک ایران زمین به هر شخص حقیقی یا حقوقی فعال در بخش بازرگانی و خدمات، که شرایط اعطای تسهیلات را داشته باشد، ارائه می‌شود. البته متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و در بانک ایران زمین سابقه حساب داشته باشند.

تسهیلات مشارکت مدنی بانک ایران زمین

این مجموعه به افراد حقیقی و حقوقی که بتوانند در اجرای پروژه یا معامله‌ای خاص با بانک مشارکت کنند، در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و داشتن شرایط تسهیلات مشارکت مدنی را اعطا کرده و آن‌ها را طرف معامله قرار می‌دهد.

دوره مشارکت مدنی ۱ ساله و در مواردی قابل تمدید تا 3 سال است و ضمنا حداکثر مشارکت بانک در هر شرکت مدنی 80% کل سرمایه هر شرکت مدنی است.

انواع ضمانت نامه‌های بانک ایران زمین

بانک ایران زمین به موجب ضمانت نامه، اشخاص حقیقی و حقوقی را در رابطه با انجام تکالیف و تعهدات موضوع قرارداد، به میزان مندرج در ضمانت نامه، ضمانت می‌کند که در صورت عدم انجام به موقع تعهدات، بانک مبلغ مذکور را به ذینفع پرداخت کند.

انواع ضمانت‌ نامه‌های بانک ایران زمین به شرح زیر است:

۱. ضمانت نامه شرکت در مناقصه یا مزایده

۲. ضمانت نامه حسن انجام تعهد

۳. ضمانت نامه پیش پرداخت

۴. ضمانت نامه استرداد کسور وجه الضمان ( حسن انجام کار)

۵. ضمانت نامه گمرکی

۶. ضمانت نامه تعهد پرداخت:

۷. ضمانت نامه متفرقه

تسهیلات مرابحه بانک ایران زمین

در عقد مرابحه عرضه کننده، قیمت تمام شده اموال و خدمات را به اطلاع متقاضی رسانده و با افزودن مبلغ یا درصدی اضافی به عنوان سود آن را به صورت نقدی، نسیه دفعی یا اقساطی به اقساط مساوی و یا غیر مساوی در سررسید یا سررسیدهای معین پرداخت می‌کند.

بانک ایران زمین در راستای رفع نیازهای واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای تهیه مواد اولیه، لوازم یدکی، ابزار کار، ماشین آلات، تأسیسات، زمین و نیازهای خانواده‌ها برای تهیه کالاهای بادوام و مصرفی و خدمات، با درخواست متقاضی، این اموال و خدمات را تهیه می‌کند و به شکل نسیه به متقاضی واگذارمی‌کند.

گفتنی است، مرابحه در جهت کمک به  خانوارها در تامین نیاز آن‌ها به هر نوع از کالا مثل لوازم خانگی و اجناس مصرفی و کالاهای بادوام بسیار موثر است.

ضمن این‌که مبلغ تسهیلات مرابحه با توجه به قیمت تمام شده و سود بانک مشخص می‌شود و مدت بازپرداخت این تسهیلات برای واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی، نباید حداکثر از یک سال بیشتر شود این مدت برای خرید کالاهای بادوام و مصرفی مرتبط با امور این واحدها حداکثر 5 سال است.

همچنین مدت بازپرداخت تسهیلات برای تهیه مصالح ساخت مسکن حداکثر سه سال و جهت تعمیر مسکن حداکثر پنج سال است و این مدت برای تامین اموال و خدمات مورد نیاز خانوارها حداکثر سه سال است.

تسهیلات فروش اقساطی بانک ایران زمین

این تسهیلات عقدی است که در آن با به درخواست متقاضی ، بانک اموالی را به بهای معین به او واگذار می‌کند. به نحوی که شخص متقاضی، قیمت کالا به علاوه سود معمول بانکی را طی اقساط مساوی یا غیر مساوی در سررسید یا سررسیدهای مشخص پرداخت می‌کند.