به گزارش «نود اقتصادی»، محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزایش قیمت بنزین را تکذیب و طرح جدید سهمیه یارانه ای بنزین برای هر کد ملی را تشریح کرد.

محمد رضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تاکید بر این که تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است .

لواسانی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می گیرد، میزان یارانه تخصیصی به ازای هر نفر معادل ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند.

طبق این طرح، افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه ی خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد .

محمد رضا لواسانی با تاکید بر این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچگونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای خانواده‌ هایشان نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰لیتر بنزین می‌شوند.

وی در پایان ضمن ابراز امیداوری از مشارکت گسترده و همراهی مردم جزیره کیش گفت: امید است اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

گفتنی است فراهم کردن زیرساخت ها در روند اجرای طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت بر اساس کد ملی برعهده شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.